رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۲۰ درصدی تصادفات فوتی در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: طی ۸ ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در استان کرمانشاه ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، سرهنگ محمد مرادی در امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: طی ۸ ماهه امسال با کاهش ۲۰ درصدی در تصادفات منجر به فوت در صحنه حادثه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم و در این مدت کاهش ۴ درصدی در تعداد تصادفات و کاهش یک درصدی در کاهش تعداد مجروحین داشتیم.

وی از توقیف ۱۰۷۹۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت طی ۸ ماه امسال در استان خبر داد و افزود: ۵۹ درصد از کل تصادفات در ساعات روز و ۴۱ درصد شب بوده همچنن ۴۲ درصد تصادفات در خیابان های اصلی، ۴ درصد در تقاطع ها، ۵ درصد در میادین، ۷ درصد تصادفات در بزرگراه ها و کمربندی رخ داده است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه عدم توجه به جلو را علت ۲۴ درصد تصادفات در استان اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد علت وقوع سوانح عدم رعایت حق تقدم، ۵ درصد عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

**۳۷ درصد رانندگان مقصر، مردان ۲۵ تا ۳۵ سال هستند

سرهنگ مرادی بیان کرد: ۸۱ درصد خودروهای دخیل در تصادفات سواری بودند، ۶ درصد وانت، ۵ درصد موتورسیکلت، ۴ درصد کامیون و کامیونت بودند.

این مسئول گفت: ۳۷ درصد رانندگان مقصر را مردان ۲۵ تا ۳۵ سال و دو درصد رانندگان مقصر را زنان ۲۵ تا ۳۵ سال تشکیل دادند.

وی از توقیف ۱۵۱۳ دستگاه خودرو به علت نداشتن بیمه طی ۸ ماهه امسال خبر داد و افزود:  در این مدت ۲۷۰۲۶ تخلف سرعت، ۴۸۹۴ تخلف عبور از چراق قرمز،  ۸۵۳۱ تخلف عبور ممنوع ثبت و اعمال جریمه صورت گرفت.

سرهنگ مرادی گفت: طی هشت ماه امسال ۶۵۴۸ تخلف ناهنجاری های اجتماعی ثبت و ۹۳۷ دستگاه خودرو و ۱۲۷۸ دستگاه موتور سیکلت به دلیل تخلفات ناهنجاری های اجتماعی توقیف کردیم.

 وی در ادامه گفت: برخورد با تخلف صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی نیز صورت گرفته و در این خصوص ۲۶۳۴۴ مورد برخورد با این تخلف داشتیم همچنین ۱۱۴۸۷ مورد تجاوز به گذر عابر پیاده، ۱۳۵۲۵ مورد نبستن کمربند ایمنی اعمال قاتون شد.

**۵۲ هزار و ۵۶۱ مورد نقل و انتقالات خودرو در استان

سرهنگ مرادی با اشاره به برخورد با ۵۸۰۰ مسافربر شخصی گفت: ۴۵۳۸ خودرو نیز توقیف شد همچنین ۲۴۹۲۰ فقره تخلف عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت اعمال قانون شد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه بیان کرد: در این مدت ۲۱۴۶۰ تخلف موتورسیکلت سواران اعمال قانون شد.

وی تعداد خودروهای اسقاطی را ۴۷۰۸ دستگاه عنوان کرد و گفت:  در این مدت ۳۲۰ دستگاه تعویض پلاک و ۵۲ هزار و ۵۶۱ مورد نیز نقل و انتقالات خودرو داشتیم.

سرهنگ مرادی از صدور ۱۵ هزار و ۵۰۱ فقره گواهینامه طی ۸ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: ۲۵ هزار و ۷۲۶ مورد تخلف سد معبر اعمال قانون شد.

 وی زیرساخت نامناسب و فرهنگ نادرست را از مشکلات حوزه رانندگی در استان دانست و گفت: در استان به اندازه کافی وسایل نقلیه عمومی نداریم اما همین تعداد نیز که موجود است مورد استفاده درست از سوی مردم قرار نمی گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار