تنها چالش کرمانشاه بیکاری نیست

استاندار کرمانشاه گفت: بیکاری تنها چالش استان کرمانشاه نیست بلکه ما با چالش حاشیه نشینی نیز دراین استان مواجه هستیم.
کد خبر: ۴۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 25 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، اسدالله رازانی عصر امروز پنجشنبه در بیست و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمانشاه برگزار شد،  افزود: استان کرمانشاه در یک صده اخیر همواره مرکزیت رفع حاجات و نیازهای منطقه غرب بوده است.

وی خاطر نشان کرد:کمتر اتفاق افتاده که برای استانها برنامه پنجم ساله نوشته شود و در مرجع بالادستی به تصویب برسد و انتظار داریم در کمیسیون اقتصادی مجلس  بایدبه این مسئله توجه جدی شود و نظام برنامه ریزی برش منطقه ای و استانی داشته باشد.

رازانی تصریح کرد: در کشور ما نظام برنامه ریزی بخشی صورت می گیرد و هرگز شاهد برش استانی و منطقه ای درست و قابل توجهی نبوده ایم و  در واقع یکی از آسیبهای جدی است.

به گفته این مسئول: استان کرمانشاه شش درصد از اراضی کشور، هشت درصد از آبهای کشور، ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی را داراست و در حال حاضردارای۱۶ سد قابل توجه با ظرفیت یک میلیارد مترمکعب گنجایش  هستیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد:از سامانه گرمسیری استان یک میلیارد مترمکعب سهم دارد ،اما این مقدار نیز ما را از چالش خارج نمی کند و همچنان در حوزه کشاورزی دارای چالش هستیم.

رازانی  اظهار داشت:با وجود پدیده مهاجرت، بیکاری ۲۲ درصد، حاشیه نشینی، تخلیه مناطق مرزی در استان کرمانشاه در مناطق مرزی همچون پاوه  با گره توسعه مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: با توجه به پدیده مهاجرت از روستا به شهر و از استان شاهد نرخ رشد نیستیم و مازاد جمعیت و نخبه ها از استان خارج می‌شوند.

رازانی افزود: ۳۵۰ هزار حاشیه نشین در ۱۳ محله کرمانشاه در حال زندگی هستند و این در حالیست که در قصرشیرین هنوز جمعیت به این شهرستان بازنگشته و جمعیت از ۱۷ هزار نفر بیشتر نشده است.

وی با اشاره به نقش صادرات از بازارچه مرزی سومار گفت: سومار نقش جایگزین پرویزخان را بازی می کند و روزانه در آنجا ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون صادرات داریم و برای آینده تجاری با عراق هیچ استانی مزیت استان کرمانشاه را ندارد، ما مدعی هستیم که منطقه قصرشیرین مزیت بالایی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری  و ایجاد شتغال دارد.

رازانی خاطر نشان کرد:انشالا تا یک ماه دیگرقطار به کرمانشاه  خواهد رسیدو ادامه آن از کرمانشاه به خسروی نیز  دارای موقعیت مهمی برای استان و حتی کشور  خواهد بود.

ایشان افزودند: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه  ۲۲ درصدیاست وباید  سالانه ۳ درصد از بیکاری استان کم شود و به عبارتی سالانه سی هزار شغل  ایجاد کنیم که کاری بسار سخت است که انشالا این امر محقق گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار