در حالی که اعتراض‌ها به نحوه تهیه فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر مورد اعتراض طیف‌های مختلف این جریان قرار دارد، تحرکات برای تبرئه خاتمی آغاز شده است.
کد خبر: ۴۳۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 31 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران اظهار داشت: خاتمی را تحت فشار گذاشتند تا این لیست را تأیید کند(!)
منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه از همان ابتدا نسبت به نحوه فعالیت و احساس خطر درباره تاثیرگذاری برخی افراد بر روند شورا هشدار داده بود گفت: من شب قبل از آنکه لیست ارائه شده توسط شورای عالی سیاست‌گذاری رسانه‌ای شود به رئیس دولت اصلاحات نامه نوشتم و اعتراض خودم را به نحوه عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کردم.


من نسبت به روند فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تهیه و تدوین لیست «امید» اعتراض داشتم و اعتراض خود را در نامه‌های متعددی به خاتمی متذکر شدم. قبل از ارائه لیست در رسانه‌ها از تصمیم شورای عالی سیاست‌گذاری مطلع شدم و مراتب اعتراض خودم را به رئیس دولت اصلاحات اعلام کردم و از ایشان موکدا خواستم از این لیست حمایت نکنند چون این حمایت بی‌تردید در میان گروه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب اختلاف ایجاد می‌کند.


وی گفت: متاسفانه نامه‌ها و اعتراض‌های ما اثربخش نبود و رئیس دولت اصلاحات نتوانست و برخی نگذاشتند ایشان در روند تهیه لیست تغییر مثبتی ایجاد کند. بی‌تردید اگر احساس کنم این نامه‌ها و اعتراض‌ها اثرگذار نیست آنها را منتشر خواهم کرد.


منتجب‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی در تایید لیست تحت فشار بوده است گفت: حتما ایشان برای تایید لیست امید تحت فشار بوده‌اند. باید بگویم عده خاصی که دوست دارند نقش پشت پرده را داشته باشند و در تهیه و تدوین این لیست هم‌ اثرگذار بودند. خاتمی و محمدرضا عارف را تحت فشار قرار دادند که بر طبق خواسته آنان رفتار کنند.


قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره تاثیرگذاری افراد خارج از شورا برای انتخاب شهردار گفت: برخی از بیرون شورا درصدد هستند بر روند انتخاب شهردار تاثیر بگذارند. در واقع می‌خواهند تصمیم‌گیری درباره انتخاب شهردار را در خارج از شورا انجام دهند و گزینه خود را به شورا تحمیل کنند. بی‌پرده بگویم همان‌ها که لیست را بستند می‌خواهند شهردار خود را به شورا تحمیل کنند. امیدوارم اعضای محترم شورای شهر تهران تحت تاثیر بازی‌های عده‌ای خاص قرار نگیرند.


یادآور می‌شود سیدمحمد خاتمی در طول دو دهه گذشته، اغلب توسط برخی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی مدیریت شده و بازیچه قرار گرفته است؛ چنان که زمانی گفته بودند او را از قطار اصلاحات پیاده می‌کنند و او را اردک لنگ می‌دانستند. همین فشارها باعث شد خاتمی در برخی تحرکات ساختارشکنانه آنها نظیر فتنه 88 به ایفای نقش بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار