کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: هم‌اکنون دو میلیون شغل در اختیار اتباع بیگانه است و برخورد با قاچاق و ساماندهی واردات ۷۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۴۳۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره لزوم تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت اظهار کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان دادند که هنوز پشتیبان مقام معظم رهبری و حامی ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: بعد از این حضور دشمن‌شکن، مردم منتظر هستند تا رئیس‌جمهور به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند؛ الآن نوبت اقدام عملی دولت برای تحقق وعده‌هایش به‌ویژه در بحث مطالبات مردم در حوزه‌هایی مانند اشتغال جوانان، معیشت و رونق اقتصاد است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور در چهار سال گذشته در دولت یازدهم وعده‌هایی داد که عمدتاً اجرایی نشد، تصریح کرد: روحانی در دور جدید ریاست جمهوری خود در دولت دوازدهم باید قول‌هایی که در انتخابات داده است، را عملی کند.

بهرامی با اشاره به اینکه اشتغال برای جوانان در رأس این وعده‌ها قرار دارد و از مطالبات اصلی مردم است، اضافه کرد: دولت طبق قانون برنامه باید یک میلیون شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور تاکنون لوایح مختلفی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، تصریح کرد: هیچ‌کدام از آن‌ها در بحث اشتغال‌زایی برای جوانان و رفع معضل بیکاری کارگشا نبود و مشکلات هنوز پا بر جای است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت در اجرای قانون تعدیل فضای کسب و کار باید انحصار را از روی مشاغل بردارد، اضافه کرد: برداشتن انحصار از مشاغل به‌طور مثال در بحث تربیت پزشکان متخصص و این‌گونه مسائل است که باید انجام شود.

بهرامی با اشاره به اینکه ساماندهی واردات ازجمله شاخه‌های اشتغال‌زایی به شمار می‌رود، تصریح کرد: دولت باید جلوی وارداتی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، را بگیرد و اجازه واردات این کالاها را ندهد؛ این مهم به معنای حمایت از تولید ملی است.

وی با بیان اینکه این نوع قراردادهای واردات با کشورهایی مانند ترکیه بسته‌ شده است، اضافه کرد: باید این قراردادها اصلاح شود؛ اگر واردات کالاهای مشابه تولید داخل را نداشته باشیم، در راستای گردش چرخه تولید ملی اشتغال‌زایی هم انجام خواهد شد.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالا نیز از دیگر اقدامات مهم در بحث اشتغال‌زایی و حمایت عملی از تولید ملی است، تصریح کرد: دولت و نهادهای ذی‌ربط باید با جدیت بیشتر با قاچاق کالا برخورد کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود، ۷۰۰ هزار شغل به‌تنهایی ایجاد می‌کند، اضافه کرد: این مدل اشتغال‌زایی کار چندان سختی نیست و راهکار آن برخورد با این پدیده‌هاست.

وی با بیان اینکه دو میلیون شغل هم‌اکنون در اختیار اتباع بیگانه است، تصریح کرد: این دو میلیون فرصت شغلی به خاطر نبود مدیریت از دسترس نیروی کار داخلی دور شده است و باید به این امر دقت شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی ادامه داد: اقدام عملی در بحث ساماندهی واردات و برخورد با قاچاق کالا و ساماندهی دو میلیون شغل در اختیار اتباع خارجی به‌عنوان شاخه‌های مهم رونق در اشتغال جوانان برای دولت هزینه‌بر نیست.

بهرامی با اشاره به اینکه دولت باید به‌سرعت در این مباحث برای پاسخگویی به مطالبات مردم در بحث اشتغال ورود پیدا کند، اظهار کرد: در غیر این صورت، همچون چهار سال گذشته و دولت یازدهم نمی‌توان به مطالبات مردم عمل کرد؛ در حالی که امروز باید جواب ملت ایران را داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار