تنوع كالاهاي صادراتي بايد افزايش يابد

استاندار کرمانشاه گفت: عراق يك بازار بزرگ صادراتي براي استان كرمانشاه محسوب مي شود كه مي توان حجم بسيار وسيع و متنوعي از كالاهاي مختلف را به اين كشور صادر كرد.
کد خبر: ۴۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی استان کرمانشاه با تاكيد بر لزوم تنوع بخشي به كالاهاي صادراتي از مرزهاي مبادلاتي استان اظهار داشت: هم اكنون كشوري مانند چين طيف وسيعي از كالاها -از سوزن خياطي گرفته تا سنگ قبر- را به كشورهاي دنيا و از جمله ايران صادر مي كند و با همين رويكرد توانسته به يك رشد بالاي اقتصادي دست پيدا كند و شاهد يك جهش بزرگ اقتصادي باشد.

استاندار كرمانشاه عنوان كرد: عراق يك بازار بزرگ صادراتي براي استان كرمانشاه محسوب مي شود كه مي توان حجم بسيار وسيع و متنوعي از كالاهاي مختلف را به اين كشور صادر كرد.

اين مقام عالي استان با تاكيد بر ضرورت تشكيل يك كارگروه به منظور تقويت توان صادراتي استان اظهار داشت: اين كارگروه تخصصي با محوريت بخش خصوصي و با حضور ديگر دستگاه هاي ذي بط در اتاق بازرگاني تشكيل مي شود و به صورت مستمر به برنامه ريزي براي توسعه اقلام صادراتي و افزايش توان صادراتي استان مي پردازد.

وي برنامه ريزي براي توانمندسازي تجار را يكي ديگر از وظايف كارگروه تقويت توان صادراتي استان برشمرد و گفت: تجار بانه اي و مريواني طي اين سال ها در عرصه صادرات صاحب توانمندي هاي بسيار گسترده اي شده اند و برخي از آن ها تبديل به تجار بين المللي شده اند.

دكتر رازاني تصريح كرد: در استان كرمانشاه نيز بايد با برنامه ريزي مناسب براي تقويت و توانمندسازي تجار بخش خصوصي تلاش كرد تا در آينده شاهد تربيت تجار بين المللي و در نتيجه پويايي هرچه بيشتر اين بخش باشيم.

در ادامه این نشست گزارش هايي از آخرین وضعیت طرح جامع پرویزخان، اقدامات صورت گرفته برای ایجاد رویه ترانزیت کالا در مرز پرویزخان و همچنين گزارشي از وضعيت مبادلات تجاري استان در دوماهه اول ارايه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار