عضو هیأت‌ رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
عضو هیأت‌ رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم اجرای کامل تعهدات اقتصادی برجام گفت: وزارت خارجه موارد نقض برجام را پیگیری کند.
کد خبر: ۴۴۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 15 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با تأکید بر لزوم برقراری روابط بانکی بین‌المللی در سطح مطلوب اظهار داشت: باید پذیرفت در حال حاضر امکان ارتباط و مبادلات بین بانک‌های داخلی با بانک‌ها خارجی به سطح مطلوب نرسیده است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام، رفع موانع و محدودیت‌های اقتصادی بوده است؛ اما در این زمینه بدعهدی‌هایی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نامه ظریف به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص کارشکنی‌های فراوان آمریکایی‌ها در مقابل بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی برجام افزود: تمام 6 کشور مذاکره‌کننده با جمهوری اسلامی ایران موظف‌ هستن تا شرایط اجرای صحیح مفاد برجام را فراهم کنند و وزارت خارجه نیز باید دقیقاً موارد نقض برجام را پیگیری کند.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: فشار آمریکایی‌ها به بانک‌های بزرگ خارجی برای عدم برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و نباید بانک‌های اروپایی از دستورهای آمریکایی‌ها پیروی کنند.

وی افزود: اینکه برخی از کشورها بخواهند از اجرای تعهدات اقتصادی برجام طفره بروند، باید پیگیری شود و مسؤولان وزارت خارجه باید با هماهنگی با وزارت اقتصاد در این ارتباط هشدارهای مؤثری ارائه دهند.

عضو هیأت‌ رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بانک‌های کشورمان نیز باید عملکرد تخصصی خود را بر مبنای استانداردهای مالیبه‌روز دنیا قرار دهند تا زمینه تسهیل روابط اقتصادی کشور فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار