امام جمعه ایوانکی:
امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه «آتش به اختیار» به معنای ایجاد صحنه جنگ در برخورد با کارهای ناشایست نیست، گفت: آتش به اختیار به منزله انجام مراتب امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۴۴۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 18 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری پیرامون حساسیت به خرج دادن نسبت به مسائل فرهنگی اظهار کرد: امام خامنه‌ای موضوع مهمی را با به‌کارگیری عبارت «آتش به اختیار» مطرح کردند.

وی ادامه داد: معنای این عبارت، اجرای مراتب امر به معروف و نهی از منکر، این دستور الهی در قرآن کریم در راستای کاهش و از بین بردن آسیب‌ها در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزئی از دین ماست، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از سفارش‌های قرآن کریم و مندرج در روایات ارزشمند امامان معصوم (ع) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کشمیر با اشاره به اینکه انسان باید در مدار امر به معروف و نهی از منکر برابر کارهای ناشایست فردی و دولتی واکنش نشان دهد، اضافه کرد: باید نسبت به این موضوعات دغدغه داشت و بی‌تفاوت نبود.

وی با بیان اینکه آتش به اختیار به این منظور نیست که صحنه برخورد با این کارهای ناشایست را به صحنه جنگ تبدیل کنیم، تصریح کرد: باید راه صحیح را پیمود و با برنامه‌ریزی درست، طرح‌ها را پیاده کرد.

امام جمعه ایوانکی در تشریح حال و هوای روزهای ماه مبارک رمضان در بخش ایوانکی، با تأکید بر اینکه سفره‌های کرامت به شکل وسیع در این بخش پهن نمی‌شود، اضافه کرد: برای اجرای طرح ضیافت الهی، برنامه‌ریزی بیشتری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه نیاز است.

کشمیر با تأکید بر اینکه سفره ساده افطاری برای روزه‌داران به‌صورت خودجوش در مساجد بخش ایوانکی پهن می‌شود، تصریح کرد: خرما، یک استکان آب جوش، چای و زولبیا و ... محتوای این سفره است و این فرهنگ باید ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند است، اظهار کرد: باید از این فرصت برای جمع‌آوری توشه معنوی استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار