معاون استاندار آذربایجان شرقی:

۱۰.۷۳ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را "سالمندان" تشکیل می‌دهند

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۰.۷۳ درصد جمعیت آذربایجان‌‌شرقی را سالمندان تشکیل می‌دهند که ۲۰ درصد آنها نیازمند اقدامات مراقبتی است گفت: بیش از ۳۵هزار سالمند در استان تحت حمایت سازمان‌های حمایتی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 03 July 2017
 سعید شبستری خیابانی صبح امروز در همایش منطقه‌ای سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست‌گذاری که در هتل لاله تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دوران بازنشستگی از لحاظ جسمی و روانی سالمندان را بیشتر تحت تأثیر قرارمی‌دهد، اظهار داشت: کمترین تلاش نسل حاضر، قدردانی و تکریم سالمندان است.

وی با بیان اینکه با سرشماری سال 95 جمعیت کشور حدود 80 میلیون نفر است افزود: 3 میلیون و 900 هزار نفر از این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند که شامل 4.89 درصد جمعیت کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این استان ششمین استان سالمند کشور است، گفت: از کل جمعیت دنیا، 900 میلیون نفر سالمند هستند که بیش از 7 میلیون سالمند در کشور و 419 هزار سالمند در آذربایجان شرقی زندگی می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه 10.73 درصد جمعیت آذربایجان شرقی را سالمندان تشکیل می‌دهند که 20 درصد آنها نیازمند اقدامات مراقبتی است تصریح کرد: بیش از 35هزار سالمند در استان تحت حمایت سازمان‌های حمایتی قرار گرفته است.

شبستری به اقدامات کمیسیون‌ها و کارگروه‌های استانداری در زمینه تکریم جمعیت سالمندی استان اشاره کرد و گفت: تصویب شهر تبریز به‌عنوان شهر دوستدار سالمند، تشکیل خانه‌های سالمند، تصویب مراقبت در منزل و ویزیت در منزل از جمله تصمیمات در زمینه تکریم سالمندان است.

وی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری سمینارهای بین المللی در سال 2018 در تبریز گفت: باید با میزبانی رویدادهای بین‌المللی، از تجارت صاحب نظران سایر کشورها نیز در بهبود وضعیت سالمندان و سایر گروه‌ها در استان بهره‌مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار