رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش:

منابع طبیعی با جلوگیری از احیای اراضی بخش فتح المبین سبب توسعه کانون‌های ریزگرد شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش ضمن انتقاد از عملکرد منابع طبیعی در احیای اراضی منطقه فتح المبین شوش گفت: منابع طبیعی با جلوگیری از احیای اراضی این بخش در توسعه کانون‌های ریزگرد مشارکت دارد.
کد خبر: ۵۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 28 February 2018

سید حکیم موسوی اظهار کرد: یکی از فرصت‌های بی‌بدیل در حوزه امنیت، ایجاد اشتغال است در شهرستان شوش که قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود احیای اراضی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های اشتغال‌زایی است.

وی ادامه داد: برخی از اراضی بخش فتح المبین شهرستان شوش در ایام جنگ و مهاجرت ساکنان با استناد به درج آگهی در روزنامه به تملک منابع طبیعی در آمد و عملاً از صاحبان این اراضی خلع ید شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی به درخواست مردم در بازپس‌گیری زمین‌ها شد و افزود: برای احیای این اراضی تاکنون اقدامی صورت نگرفته و برای برخی دیگر از این اراضی قراردادهایی با اهالی جهت کشاورزی منعقد شده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌ها و انعقاد قرارداد برخی از این اراضی احیا شد که پس از احیا اراضی قراردادها از سوی اداره منابع طبیعی یک‌طرفه فسخ و از مردم گرفته شد.

سید حکیم موسوی با اشاره به مشکلات اشتغال و دیگر مشکلات اجتماعی در منطقه اظهار کرد: این اراضی در حال حاضر بدون برنامه رهاشده و به یکی از کانون‌های مهم ریز گرد و دیگر مشکلات زیست‌محیطی تبدیل‌شده است.

وی به مراجعات مکرر ساکنان و متقاضیان به ادارات شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: در جهت واگذاری این اراضی و یا احیای زمین در قالب طرح‌های مشارکت مردمی با محدودیت‌های اداری از سوی مسئولین امر مواجه شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، خواستار ایجاد راهکار حل مشکلات مردم منطقه شد و افزود: در استان ایلام و مجاورت این زمین‌ها توسط منابع طبیعی به صاحبان و مالکان بازپس داده‌ شدند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار