تعطیلی آخر هفته ادارات، دفعات قطع برق را کاهش می‌دهد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به جابه‌جایی61مگاوات مصرف برق در پی تغییر ساعات اداری در استان، گفت: تعطیلی ادارات در یک روزکاری موجب کاهش قطع برق می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 23 July 2018

به گزارش تابناک قم،سهیل کیانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم در خصوص میزان تاثیر تغییر ساعت اداری در مصرف برق عنوان کرد: از زمانی که تغییر ساعت اداری صورت گرفت، در کاهش فشار بار در ساعات اوج مصرف بسیار تاثیر داشته است.

جابه‌جایی61مگاوات مصرف برق با تغییر ساعات اداری

وی افزود: با تغییر ساعات اداری، 61مگاوات مصرف برق، جا‌به‌جا شده و به ساعات اولیه صبح منتقل شده است؛ اوج فشار بار مصرف در ظهر و ساعات ابتدایی عصر است و در صبح مشکل بار مصرف وجود ندارد و به همین دلیل این جابه‌جایی فشار بار را در زمان اوج مصرف کاهش می‌دهد.

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قم در خصوص طرح تعطیلی پنج‌شنبه ادارات، تصریح کرد: با توجه به تجربیات، تعطیلی ادارات استان قم، 10مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد و موجب کمتر شدن میزان قطعی‌ها می‌شود؛ برهمین اساس تعطیلی ادارات در پنج‌شنبه‌ها می‌تواند در کاهش میزان مصرف تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع تعطیلی ادارات در یک‌روز کاری در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های بالادستی در حال تصمیم‌گیری است؛ اما به دلیل اینکه تعطیلی مراکز اداری در اکثر کشورها روز شنبه و یکشنبه است، تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه در کشور باعث اختلال در ارتباطات بین‌المللی شده و بر همین اساس طرح تعطیلی روز شنبه در دستور کار قرار دارد.

اجرای قطع برق به صورت کشوری

کیانی‌پور با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در استان قم اظهار کرد: این قطعی‌ها به صورت کشوری و در همه استان‌ها به صورت مساوی اتفاق می‌افتد؛ دلیل قطعی‌ها افزایش مصرف و کاهش تولید است و اگر 10درصد مدیریت مصرف صورت بگیرد، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.

قطعی برق به دلیل پر کردن خلاء کاهش تولید

وی بیان کرد: هرساله در زمان‌های پیک بار و مصرف، نیروگاه‌های برق‌آبی وارد مدار می‌شدند و روزانه 9هزار مگاوات برق که معادل 20درصد از مصرف بود را تامین می‌کردند ولی متاسفانه امسال با کاهش بارش‌ها و پایین آمدن میزان آب پشت سدها، این میزان، تامین نشد و به کمتر از نصف کاهش یافت؛ بر همین اساس این خلاء میزان تولید، با قطعی‎های برق جبران می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار