بیش از 116 هزار مأموریت اورژانس در اصفهان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در نیمه نخست امسال 116 هزار و 716 مأموریت فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان انجام شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 27 October 2018

به گزارش تابناک : غفور راستین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از بیش از 116 هزار مأموریت اورژانس اصفهان در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال 97، اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با حضور در 116 هزار و 716 مأموریت، 82 هزار و 200 بیمار و مصدوم اورژانسی را ضمن ارائه خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل کرد.

وی در ادامه با اشاره به درمان سرپایی 20 هزار و 873 بیمار و مصدوم توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی در 6 ماهه اول سال 97، افزود: در این مدت از مجموع مأموریت‌های انجام شده، 37 هزار و 259 مورد مربوط به حوادث رانندگی و 79 هزار و 457 مورد حوادث غیرتصادفی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان این که اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان دارای 145 پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل 75 پایگاه شهری، 69 جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است، اعلام کرد: در 6 ماه گذشته، بیشترین مأموریت‌های استان اصفهان به ترتیب در شهرستان‌های اصفهان، نجف آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، لنجان، شهرضا و مبارکه بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: شماره تلفن 115 مربوط به مرکز فوریت‌های پزشکی است، بنابراین حتماً این شماره را به خاطر بسپارید تا در صورت مواجهه با وقوع حادثه و نیاز به امدادرسانی فوری به مصدومان و بیماران به سرعت با این شماره تماس بگیرید.

راستین با اشاره به این که پرسنل فوریت‌های پزشکی به صورت 24 ساعته برای امدادرسانی به حوادث اورژانسی آماده‌باش هستند، عنوان کرد: بهتر است شخص تماس‌گیرنده با شماره 115 در صحنه حادثه حضور داشته باشد تا بتواند شرح حال درست و دقیقی از وضعیت مصدوم یا بیمار به پرسنل اتاق فرمان ارائه دهد.

وی با بیان این که قبل از درخواست کمک برای افراد بی‌هوش، ابتدا آن‌ها را تکان داده و صدا بزنید تا از بی‌هوش بودن فرد اطمینان حاصل کنید، افزود: پس از تماس با شماره 115 به توصیه‌های کارشناسان اتاق فرمان تا رسیدن نیروهای امدادی عمل کنید و توجه داشته باشید که نیازی به برقراری تماس‌های مکرر با 115 نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار