تاسف گویی های اروپا دردی را دوا نمی کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه اروپایی‌ها فقط به جمله‌های کلیشه‌ای «ما متاسف هستیم» و «آمریکا کار خوبی نکرده و در حال انجام تخلف است» بسنده کنند دیگر برای ما کافی نیست، آن‌ها هم باید حتما به عنوان طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کنند.
کد خبر: ۷۶۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 03 August 2019

به گزارش تابناک فارس: محمدمهدی برومندی افزود: برجام یک توافق بین‌المللی پذیرفته شده و مورد تایید شورای امنیت بوده که ما به مفاد برجام به طور کامل عمل کردیم، اما طرف‌‌های مقابل ما به تعهدات خود که بخش اعظم آن تعهدات اقتصادی است عمل نکردند.

وی ادامه داد: یک برنامه‌ریزی در سطح کلان نظام انجام و تصمیماتی اتخاذ شده است که به دلیل استنکاف طرف مقابل گام‌به‌گام از تعهداتی که در برجام داشته‌ایم کم کنیم.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: جامعه جهانی امروز می‌داند که جمهوری اسلامی ایران در معرض تروریسم اقتصادی قرار گرفته و می‌دانند که ما به طور دائم با مقام‌های بسیاری از کشورهای دنیا مخصوصا به دلیل اینکه در کمیسیون سیاست خارجی هستیم، مذاکرات مفصلی داریم.

برومندی گفت: امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و عبور کشتی‌ها با جمهوری اسلامی ایران است، ما تسلط کامل و کافی بر منطقه داریم و همواره هم به دنبال حفظ امنیت برای منطقه بوده‌ایم. این حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه ماست که معضلاتی را برای کشورهای منطقه ایجاد کرده است. 

نماینده مردم مرودشت افزود: پاسخ هر اقدام نابخردانه و غیر قانونی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران داده خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار