سخنان منتشرنشده رهبر معظم انقلاب را درباره شهید طیب حاج رضایی، معروف به حُر انقلاب اسلامی که در دیدار خانواده این شهید، بیان شده مشاهده می‌کنید.
کد خبر: ۷۹۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 31 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: سخنان منتشرنشده‌ای از رهبر معظم انقلاب درباره شهید طیب حاج رضایی، معروف به حُر انقلاب اسلامی که در دیدار خانواده این شهید، بیان شده را مشاهده می‌کنید:

بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب درباره طیب حاج رضایی در دیدار خانواده این شهید

حضرت آیت اللّه خامنه‌ای: یکی از بالاترین و با فضیلت‌ترین شهادت‌ها، شهادتی است که پدر شما و مرحوم طیب به آن شهید شدند. در دوران غربت، وحشت و اختناق؛ آن هم تنها. یک وقت انسان با هزار نفر به میدان جنگ می‌رود؛ یک وقت انسان، تنها در مقابل دشمن قرار می‌گیرد؛ این یک‌طور دیگر است.

دوره‌ اختناق واقعاً خیلی سخت بود؛ به خصوص نسبت به این‌ها که وضع عجیبی داشتند. خداوند ان‌شاءاللّه درجاتشان را عالی کند. ۷۵/۱۰/۱۰

بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب درباره شهید طیب حاج رضایی

 

شهید طیب حاج رضایی که او را با نام حُر انقلاب اسلامی می‌شناسیم، از جمله افرادی بود که در قضیه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در زمره افراد حامی شاه به شمار می‌رفت؛ البته برخی عقیده دارند که تهدیدات کمونیست‌ها باعث شده بود تا طیب در گروه حامیان شاه قرار گیرد.

اما طیب حاج رضایی از آنجا حُر انقلاب اسلامی شد که وقتی ساواک برای تخریب امام خمینی(ره) برنامه چید و از طیب خواست تا به دروغ بگوید از امام(ره) پول دریافت می‌کند، طیب این پیشنهاد ساواک را نپذیرفت و گفت:  من در زندگی خلاف‌های زیادی کرده‌ام ولی هرگز حاضر نیستم به خاطر چند صباحی بیشتر زیستن، دامان مرجع تقلیدی را لکه‌دار سازم.

طیب سرانجام پس از محاکمه‌ای فرمایشی در سحرگاه یازدهم آبان ۱۳۴۲ توسط رژیم پهلوی اعدام شد و اینچنین در راه انقلاب اسلامی خود را فدا نمود و به فیض شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار