آمادگی شورای شهر ایلام برای برگزاری انتخابات هیات رییسه با حضور رسانه ها

عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: به منظور شفاف سازی و برطرف کردن سوء تفاهم ایجاد شده، اکثریت شورا برای برگزاری انتخابات هیات رییسه با حضور رسانه های گروهی و مسوولان شهرستانی و استانی آمادگی دارند.
کد خبر: ۸۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 05 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،حسین جوکار با اشاره به عدم حضور پنج عضو شورا در انتخابات دور سوم هیات رییسه، اظهار کرد: از اعضای معترض درخواست می شود در نشست شورا به منظور انتخاب هیات رییسه و اعضای کمیسیون های اصلی و فرعی شرکت کنند.
وی ادامه داد: اعضای معترض تاکنون در سه نشست این شورا با موضوع برگزاری انتخابات هیات رییسه غایب بوده و بدلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، جلسه رسمیت پیدا نکرده و برگزار نشده است.
جوکار افزود: رایزنی های لازم به منظور متقاعد کردن معترضان برای حضور در انتخابات هیات رییسه دور سوم شورای اسلامی شهر ایلام در یک فضای دوستانه و برادرانه انجام شده است و امیدواریم به منظور جلوگیری از تنش و رعایت حقوق شهروندی، اعضای هیات رییسه در سریع ترین زمان انتخاب شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: جلسه انتخابات هیات رییسه با حضور دو سوم اعضا یعنی هشت نفر رسمیت پیدا کرده و امکان برگزاری انتخابات فراهم خواهد شد.
جوکار تاکید کرد: بر اساس ماده 38 قانون شوراها، شورای شهر غیرقابل انحلال است مگر در صورتی که اقداماتی برخلاف مصالح کشور و مخالف وظایف شوراها در آن انجام شود.
وی یادآور شد: با اتمام مهلت یک ساله هیات رییسه شورای اسلامی شهر ایلام هیات رییسه سنی جلسات شورا را برگزار خواهد کرد.
به دنبال پایان زمان فعالیت یکساله هیات رییسه شورای اسلامی شهر ایلام، قرار بود عصر سه شنبه هفته گذشته با حضور 11 عضو شورا انتخابات هیات رییسه جدید برگزار شود که به علت غیبت برخی اعضا و به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان این جلسه لغو و به روز چهارشنبه موکول شد.
پس از غیبت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در نشست فوق العاده انتخابات هیات رییسه جدید در روز چهارشنبه و به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان این انتخابات نیز برگزار نشد.
شورای اسلامی شهر ایلام 11 عضو اصلی دارد و قرار است در انتخابات جدید رییس، نایب رییس، منشی، خزانه دار و سخنگوی شورای شهر برای مدت یکسال با رای اعضا برگزیده شوند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار