معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۰۷۸۱ نفر از بانوان استان مرکزی به عنوان رابط سلامت به صورت داوطلبانه با مرکز بهداشت همکاری می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ 18 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: این عزیزان در راستای مشارکت در اجرای هر چه بهتر برنامه های سلامت محور و پیاده سازی برنامه کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت همکاری می کنند.
وی یادآورشد: معرفی برنامه رابطین سلامت، نقش رابطین سلامت در ترویج تغذیه با شیر مادر، آموزش و پیگیری بیماری سل از جمله مهمترین اقدامات رابطین سلامت می باشد.
وی تاکید کرد: همچنین پس از شیوع بیماری کرونا، تمرکز مرکز بهداشت و رابطین سلامت بر روی کنترل و مهار آن استوار شد به طوریکه آموزش و پیشگیری از کووید ۱۹ (از طریق مشارکت در طرح شهید قاسم سلیمانی، ترغیب مردم در انجام واکسیناسیون کرونا و تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی) در اهم دستورات و اقدامات قرار گرفته و در حال انجام است.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا حضور پررنگ رابطان سلامت در بسیاری از برنامه باعث شده در مقاطعی بتوان از حجم ورودی به شهرها و مراکز درمانی کنترل کرد و در موج های قبلی نسبتا آن را مهار کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه رابطان سلامت در میدان مقابله با کرونا هستند، افزود: داوطلبان سلامت را حلقه ارتباط بین نظام سلامت و سطوح محیطی جامعه هستند و نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ ایفا می‌کنند.
وی گفت: اقدمات رابطین سلامت موجب می شود مشارکت مردم در برنامه های نظام سلامت و به طور ویژه در برنامە خودمراقبتی فردی افزایش یابد، که این افزایش صرف حضور داوطلبانه نیست، بلکه مشارکتی را پدید می آورد که در آن شاهد فعالیت های پویا و اثرگذاردر کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار