فرماندار دهلران از نیروهای مردمی، امدادی و نظامی و انتظامی درخواست کرد برای کمک به مهار آتش جنگل های اطراف این شهرستان به منطقه اعزام شوند.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 25 September 2015
فرماندار دهلران از نیروهای مردمی، امدادی و نظامی و انتظامی درخواست کرد برای کمک به مهار آتش جنگل های اطراف این شهرستان به منطقه اعزام شوند.
به گزارش تابناک ایلام امیدعلی سبزی عصر پنجشنبه بااعلام این خبرگفت : ظهر امروز آتش بخش هایی از جنگل های ارتفاعات روستای آگره بید در بخش سراب میمه از توابع این شهرستان دهلران را در بر گرفته و برغم همه تلاش ها هنوز حریق بطور کامل مهار نشده است.
وی با بیان اینکه در ابتدا وسعت آتش سوزی در سطح حدود پنج هکتار بود، افزود: به دلیل وزش باد و وجود علف های خشک هم اکنون حریق به حدود 30 هکتار گسترش یافته است.
سبزی با اشاره به اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر استان ایلام به همراه تعدادی از نیروهای امدادی به محل آتش سوزی تاکید کرد: برای مهار کامل حریق نیاز به حضور تعداد بیشتری از نیروهای امدادی و مردمی داریم.
فرماندار دهلران یادآور شد: از نخستین دقایق وقوع حریق نیروهای محلی، امدادی و منابع طبیعی در محل حضور یافته و عملیات اطفای حریق را آغاز کرده اند ولی بدلیل وزش باد و پراکندگی محل آتش سوزی، حریق بخش های زیادی از عرصه های طبیعی منطقه را طعمه خود کرده است.
وی از تقاضای کمک از طریق ستاد مدیریت بحران استان ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور نیروهای امدادی و مردمی دیگر مناطق همجوار، حریق مهار شود.
سبزی با اشاره به اقدامات مجموعه بخشداری های سراب میمه و زرین آباد و ادارات و نیروهای مردمی و بسیج منطقه برای مهار آتش سوزی، گفت: تلاش برای مهار این آتش سوزی برغم تاریک شدن هوا همچنان ادامه دارد.
به گفته وی، با توجه به حجم زیاد علفزار، بوته ها و درختان بلوط در منطقه، تلاش شده با بکارگیری امکانات از گسترش آتش سوزی جلوگیری بعمل آید که این امر بدلیل وزش باد در منطقه عملی نشده است.
منطقه آگره بید دارای پوشش گیاهی، علفزارها، درختان بلوط و بنه و مراتع زیادی است.
بیش از 640 هزار هکتار از مساحت استان ایلام را جنگل که بیشتر آن جنگل های بلوط است تشکیل می دهد که تنها در سال جاری چندین فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست خسارت های زیادی به این عرصه ها وارد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار