«آرام قادری» نویسنده جوان روانسری دومین کتاب خود با نام «معرفی حسگرها» را روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 30 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ کتاب معرفی حسگر‌ها (نوری، خازنی، القایی، زیستی) در پنج فصل و ۱۲۷ صفحه تدوین و توسط انتشارات نگاران سبز مشهد منتشر شده است.

این کتاب به بررسی انواع حسگر‌ها و زیست‌حسگر‌ها پرداخته و ضمن ارائه اطلاعات کامل و جامعی در مورد گونه‌های مختلف آن، مخاطب را با کاربرد‌های هر یک آشنا می‌کند.

حسگر‌ها به‌واسطه کاربرد فراوان در تمام صنایع و دستگاه‌ها به خصوص صنایع مادر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به پیشرفت‌های دو دهه اخیر، از عناصر اصلی ارتباط تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به شمار می‌رود.

با توجه به این اهمیت و کاربردی بودن حسگر‌ها در تجهیزات الکترونیکی، صنایع، کنترل کیفیت و فرآیند، فناوری‌های دارویی، اندازه‌گیری، تصویربرداری، کنترل از راه دور آشنایی با این عناصر ضروری است.

نویسنده در این ارتباط گفت: در این کتاب تلاش شده تا مفاهیم پایه و کاربردی لازم پیرامون حسگر‌ها به زبانی ساده بیان شود تا مخاطب با اساس و کلیات حسگر‌ها آشنا گردد.

قادری افزود: کتاب حاضر با دید انطباق با سرفصل‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزشی سطوح کاردانی و کارشناسی و نظارت برترین اساتید این حوزه گردآوری شده و برای دانشجویان و افرادی که در حوزه مهندسی برق، صنایع و مخابرات فعالیت می‌کنند، بسیار سودمند و کاربردی است.

«آرام قادری» متولد سال ۱۳۷۰، دارای مدرک کارشناسی ارشد برق گرایش الکترونیک و مدرس دانشگاه‌های مختلف در سطح شهر سنندج است.

وی علاوه بر تدریس در دانشگاه، عضو شورای نویسندگان و نماینده علمی ماهنامه امواج برتر در غرب کشور، عضو هیات‌مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه غرب کشور و داور برخی مجلات تخصصی است که تاکنون بیش از ۴۰ مقاله را در مجله‌ها و کنفرانس‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی منتشر کرده است.

قادری پیش‌تر و در سال ۹۷ کتاب «آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدار‌های الکتریکی» را نیز تألیف و منتشر کرد که اینک در تعدادی از دانشگاه‌های کشور به‌عنوان سرفصل معتبر، تدریس می‌شود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار