معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: آمادگی در برابر سیلاب های احتمالی و انجام اقدامات لازم در خصوص آبگرفتگی و روان آب ها در شهر اصفهان از سوی بخش های مختلف خدمات شهری به ویژه سازمان آتش نشانی در حال انجام و اجراست.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 31 October 2021

مهدی بقایی با اشاره به آمادگی‌شهرداری اصفهان در خصوص جاری شدن سیلاب ‌های احتمالی اظهار کرد: پیرو انتشار برخی از اخبار مبنی بر احتمال شروع بارش های پاییزی در سراسر کشور و همچنین آمادگی در مقابل حوادث، اقدامات مناسبی توسط شهرداری اصفهان برنامه ریزی و اجرایی شده است.  

وی گفت: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در پی بارش های احتمالی در سطح شهر، معابر اصفهان پیش از وقوع بارش باران لایروبی شده است و نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی در آمادگی کامل هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی به منظور مقابله با حوادث احتمالی سیلاب نیز اظهار کرد: در این راستا مانورهای عملیاتی مختلفی صورت گرفته است. آماده کردن تجهیزات امداد و نجات در آب از جمله انواع قایق ها، تجهیزات غواصی و نجات غریق، خودروهای امداد و نجات غواصی و تست آنها به صورت دوره ای در حال انجام است.

بقایی لزوم آموزش مداوم و مستمر را ضروری دانست و گفت: آموزش پرسنل مخصوصا نیروهای جدید برای کار با انواع تجهیزات آبکشی و سیلاب، چک و بازدید برای آماده به کار بودن همه موتور پمپ ها،کف کش ها و حوض های انتقال آب به صورت کامل و مرتب اجرایی شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به غیر از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مستقر در تمام مناطق 15 گانه و سازمان آتش نشانی، اقدامات لازم در خصوص تجهیز ستاد سیل سازمان شامل پمپ لجن کش، لباس بارانی، اختصاص خودرو شاسی سنگین به عنوان خودروی سیلاب و طراحی و تجهیز خودرو به انواع تجهیزات مقابله با سیلاب و آبگرفتگی از جمله موتور برق، انواع موتور پمپ ها، انواع کفکش و لجن کش ها، حوض های انتقال آب و لباس های بارانی صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین شماره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان (137) به‌ صورت شبانه روزی در اختیار همشهریان است تا مشکلات خود مانند نظافت، پاکیزگی و آبگرفتگی احتمالی و سایر مشکلات مربوط به شهرداری را گزارش کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به جمع آوری برگ های پاییزی از سطح شهر افزود: با شروع  فصل پاییز و به دنبال آن افزایش شدید حجم ضایعات فضای سبز در مناطق 15 گانه و به منظور حفظ آراستگی و انضباط شهری اقدامات اجرایی در خصوص جمع آوری و نظافت شهری اجرایی خواهد شد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار