رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ورود این دانشگاه به رتبه‌بندی جهانی یو اس نیوز ۲۰۲۲ برای اولین بار و کسب رتبه شایسته هشت در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 01 November 2021

دکتر عزیز حبیبی گفت: در رتبه‌بندی یو اس نیوز ۲۰۲۲ در مجموع ۴۹ دانشگاه ایرانی در بین یک هزار و ۷۵۰ دانشگاه برتر از بیش از ۹۰ کشور جهان حضور دارند.
او افزود: دانشگاه محقق اردبیلی موفق به کسب رتبه ۲۴ در بین تمام دانشگاه‌های ایرانی و همچنین رتبه شایسته هشت در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.
وی اظهارکرد: از بین دانشگاه‌های جامع حاضر در این رتبه‌بندی فقط دانشگاه‌های تهران، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی و کاشان رتبه‌های بهتری نسبت به دانشگاه محقق اردبیلی کسب کرده‌اند.
حبیبی ادامه داد: همچنین در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های هاروارد و تهران به ترتیب به عنوان بهترین دانشگاه‌های جهان و ایران انتخاب شده‌اند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: رتبه‌بندی یو اس نیوز که از نظام‌های معتبر رتبه‌بندی دانشگاهی در جهان است در ۴۰ سال اخیر اقدام به رتبه‌بندی سالانه دانشگاه‌های آمریکایی کرده و امسال برای هشتمین سال پیاپی رتبه‌بندی سالانه خود را نیز برای تعیین دانشگاه‌های برتر جهان منتشر کرده است.
حبیبی افزود: برای رتبه‌بندی یواس نیوز ۲۰۲۲، از اطلاعات مربوط به پنج سال اخیر در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ استفاده شده است.
دانشگاه محقق اردبیلی در لیست رتبه‌بندی جهانی یو اس نیوز قرار گرفترئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش جمعی و حمایت‌های استانی و ملی روند حضور و صعود جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی مختلف جهانی ادامه‌دار باشد.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

  • ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان
    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و افزایش تعداد مقالات پر استناد و داغ آن به ۸۳ مقاله در سال ۲۰۲۱ خبر داد.
    صعود ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی تایمز
    رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از صعود ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ و کسب رتبه پنج در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار