معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه :
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای طرح جهش تولید در سطح حداقل ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 03 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، رشید امینی اظهار کرد: امسال سهمیه ۱۵۰ هزار هکتاری برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان در نظر گرفته شده که در حال پیگیری برای افزایش این سهمیه به منظور خدمات رسانی بیشتر به کشاورزان دیم کار استان هستیم.

امینی با اشاره به سطح بالای دیمزار‌های استان، افزود: در تلاشیم تا سهمیه استان را برای اجرای این طرح به ۳۰۰ هزار هکتار برسانیم که در این خصوص رایزنی‌هایی هم صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد.

معاون خدمات بیمه‎‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان با همکاری صندوق بیمه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح اراضی دیم شامل اراضی گندم، جو، عدس، نخود، گیاهان علوفه‌ای مثل گلرنگ و کاملینا با هزینه پایین، ضریب خطر و پرداخت خسارت بالا تحت پوشش بیمه می‌روند.

امینی ادامه داد: این طرح در سه بخش غرامت‌های یک میلیون تومانی، ۱.۵ میلیون تومانی و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی با حق بیمه به ترتیب ۴۵ هزار، ۸۰ هزار و ۱۳۵ هزار تومانی برای هر هکتار از اراضی دیم اجرا می‌شود که توصیه می‌شود کشاورزان دیم کار گزینه سوم را برای بیمه کردن اراضی خود انتخاب کنند که پرداخت خسارت‌های بالاتری دارد.

وی با تشریح پروسه اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان، گفت: کشاورزان دیم‌کار پس از مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت باید به نماینده‌های بیمه در دفاتر بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی مستقر در دهستان‌ها مراجعه و نسبت به انعقاد قرارداد و واریز وجه اقدام کنند و اگر تا ۷۲ ساعت واریزی نداشته باشند سهمیه آن‌ها به نفر بعدی اختصاص پیدا خواهد کرد.

معاون خدمات بیمه‎‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۷۶ هزار هکتار از دیمزار‌های استان کرمانشاه در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها به صورت ارزان قیمت بیمه شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار