تولیت حرم حضرت معصومه:
تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: همان‌طور که در حرم مطهر بانوی کرامت برای ورود قوانین ظاهری و معنوی وجود دارد، شهر مقدس قم هم حرم اهل‌بیت(ع) است و این حق طبیعی قم است که قوانین ویژه برای این شهر وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 09 November 2021

به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با استانداران سابق و جدید قم، با بیان این‌که امام صادق(ع) سلام خدا را به اهل قم رساند، افزود: قم از جهات مختلف ویژه است، زیرا حرم حضرت معصومه(س)، آشیانه اهل‌بیت(ع) و مرکز حوزه علمیه شیعه است که وجود امام خمینی(ره) و مراجع تقلید از برکات حوزه علمیه است.

وی با بیان این‌که همان‌طور که قم در روایات ویژه دیده شده باید در نگاه مسوولان هم ویژه دیده شود، اضافه کرد: قم باید هم از نظر مسوولانی که در آن منصوب می‌شوند، هم از نظر امکانات و هم از نظر قوانین و مقررات ویژه باشد و این تفاوت باید احساس شود.

وی ادامه داد: باید توجه کرد افرادی که در قم برای مسوولیتی منصوب می‌شوند این نگاه ویژه را داشته باشند که خوشبختانه همین‌طور هم بوده و استاندار جدید هم که از بیت سیادت، شهادت، علم و تقوا است باید این مسیر رو به تعالی و کمال را پیش ببرد.

سعیدی تصریح کرد: ما از مسوولان همان انتظاری را داریم که اهل‌بیت(ع) از شهر قم داشتند و مردم متدین قم هم توقع دارند که این شهر از نظر دینی ویژه باشد.

هیات وزیران روز چهارشنبه هفته گذشته پس از بررسی سوابق و برنامه های سید محمد تقی شاهچراغی، به او به عنوان استاندار قم رای اعتماد دادند.

آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید قم روز گذشته طی آیینی با جضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار