بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"ریزش آوار و سقوط در چاه درکمین یزدیها،اخبار امیدوارکننده‌از سلامتی قاری مشهور یزدی، آماری از کشته و مجروح شدن زائران یزدی گزارش نشدوتعطیلی یک واحد آلاینده فولاد در اردکان "رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 26 September 2015
ریزش آوار و سقوط در چاه درکمین یزدیها
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ، مهمترین حادثه های 6 ماه ابتدایی امسال را ریزش آوار و سقوط در چاه ذکر کرد و گفت : در این بخش از هفت کشته ، 6 مورد مربوط به سقوط در چاه و ریزش آوار بوده است.
سید عباس میرشمسی  در آستانه هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی در جمع خبرنگاران استان افزود : بدلیل همین آمار ، در باره ایمنی مراکز ساختمانی و کارگاهها بویژه نصب تابلوهای ایمنی تاکیدات فراوانی داشته ایم.
وی با اشاره به رشد 12درصدی وقوع آتش سوزی و حادثه در شهر یزد در سه ماهه نخست امسال افزود: خوشبختانه این آمار با تمهیدات و آموزشهای لازم در پایان 6 ماهه ابتدایی امسال با 9درصد کاهش همراه شد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد خاطرنشان کرد : در مجموع 6 ماهه اول امسال 544 مورد آتش سوزی و 810 مورد حادثه در یزد اتفاق افتاده است که منجر به کشته شدن هفت نفر و 102 مورد جراحت شده و با تلاش مامواران اتش نشانی 152 نفر نجات یافته اند.

اخبار امیدوارکننده‌از سلامتی قاری مشهور یزدی

خانواده حسن دانش قاری بین‌المللی حاضر در کاروان قرآنی ایران در مراسم حج امسال از اخبار امیدوارکننده‌ای درباره سلامت وی خبر دادند.
اقدس اوقانی‌باف، مادر این قاری نخبه جهانی می‌گوید: به دلیل بیماری همسرش تا شب گذشته از اتفاقات سرزمین منا اطلاعی نداشته است.
وی ادامه می‌دهد: شب گذشته در جریان حضور اقوام در منزلش از این حادثه باخبر شده و به شدت نگران سلامت فرزندش بوده اما در نهایت با ارتباط یکی از زائران واسطه که در مکه حضور دارند، از سلامت فرزندش باخبر شده است.
وی با اشاره به تماس‌های مکرر اقوام و مردم استان با این خانواده برای اطلاع از سلامتی فرزندش افزود: آنچه که به من گفته شده این است که در ارتباط تلفنی با مکه مکرمه مشخص شده که پسرم در سرزمین منا تلفن همراه نداشته و از این رو نتوانستیم با وی تماس بگیریم اما دوستان وی ابراز امیدواری کردند و اعلام کرده‌اند که نگران نباشیم، حاج حسن سالم است.

آماری از کشته و مجروح شدن زائران یزدی گزارش نشد

براساس آخرین بررسی ‎‎های امروز هیچ آماری از کشته و مجروح شدن زائران کاروان‎‎های استان یزد در حادثه منا اعلام نشده است."کامران بهادر" مسئول روابط عمومی اداره کل حج و زیارت استان یزدبا تاکید بر این که ارتباطی با مدیران کاروان‎‎ها نداریم، اظهار کرد: این اطلاعات براساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان حج و زیارت کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد: زائران یزدی به سلامت به کشورمان باز گردند، اما هر گونه اطلاعات جدید از تنها منبع رسمی که سازمان حج و زیارت کشور است، ارائه شده و قابل استناد است.

تعطیلی یک واحد آلاینده فولاد در اردکان

معاون فرماندار اردکان با حضور در یکی از واحدهای فولادی اردکان، ضمن بررسی مسائل و مشکلات گزارش‌شده توسط اداره محیط زیست اردکان و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص آلایندگی این واحد، از نزدیک به بازدید از آن پرداخت.

مصطفی پوردهقان اردکانی، مباحث زیست‌محیطی و آلایندگی را خط قرمز مسئولان در حوزه‌ی سلامت مردم عنوان نمود و افزود: صنایع مکلف‌اند به تمام تعهدات خود در حوزه‌ی حفظ محیط زیست و توجه به بحث سلامت شهروندان عمل نمایند.

وی با اشاره به مکاتبات قبلی دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه اداره محیط زیست اردکان مبنی بر لزوم رفع نواقص در فیلتراسیون و کاهش آلایندگی هوا در این واحد تولیدی فولاد و نیز مشاهدات میدانی، مشکلات آلایندگی این واحد علی‌رغم تذکرات مکرر برطرف نشده است و لذا تعلیق این واحد تا زمان رفع مشکلات موجود ادامه خواهد یافت.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار