معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد: گروه سنی ۴۰ سال و بالاتر برای دریافت واکسن نوبت سوم خود به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 08 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز یزد، مسعود شریفی گفت: در حال حاضر، همه افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت‌های اول و دوم خود، واکسن‌های سینوفارم، برکت یا بهارات را دریافت کرده‌اند؛ اگر سه ماه از نوبت دومشان گذشته، به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه و نوبت سوم خود را با همان واکسن تزریق کنند.

وی ادامه داد: افرادی هم که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند اگر بالای ۶۰ سال سن دارند و ۶ ماه از نوبت دوم واکسنشان گذشته است، مشمول دریافت دوز سوم واکسن کرونا (آسترازنکا) هستند.

شریفی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زنان باردار اظهار داشت: این بانوان در راستای کاهش فرم شدید بروز بیماری کرونا، از هفته دوازدهم بارداری و تا یک هفته قبل از زایمان و همچنین دو هفته بعد از زایمان، جهت انجام واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم گفت: ۸۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال یزد دز اول و بیش از ۷۲ درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ابراهیم سلمانی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا نسبت به سال گذشته ادامه داد: سال گذشته، روزانه بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی و بین ۱۰ تا ۱۵ نفر بر اثر این بیماری فوت می‌شدند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده که واکسیناسیون میزان خطر مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد؛ بنابراین افرادی که تاکنون این واکسینه نشده اند باید برای قطع زنجیره کرونا و سلامتی جامعه نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار