فیلم کوتاه «برای یک نفس» با موضوع اهدای عضو، رتبه دوم یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 08 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز یزد، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فیلم کوتاه داستانی «برای یک نفس» به نویسندگی و کارگردانی سید مجتبی حسینی با موضوع اهدای عضو، رتبه دوم در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره سیمرغ را از آن خود کرد.

ابراهیم سلمانی ادامه داد: «برای یک نفس» با موضوع پاسداشت اهدا‌کنندگان عضو و خانواده‌های آنان با هدف تبیین و ترویج این فرهنگ نیک و پسندیده در جامعه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و همچنین شرکت بازرگانی سرمت تولید شده است.

وی افزود: در این فیلم ۲۰ دقیقه‌ای ماجرای پر فراز و نشیب خانواده‌ای که درگیر مسئله اهدای عضو هستند، به تصویر کشیده شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: بخش بین‌الملل جشنوارۀ سیمرغ به موضوع «فرهنگ سلامت» اختصاص داشت و این فیلم به فرهنگ‌سازی در خصوص یکی از مهمترین موضوعات پزشکی و سلامت پرداخته است.

سلمانی تصریح کرد: فیلم کوتاه داستانی «برای یک نفس» پیش از این در شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» در زاهدان، اولین جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی و اولین جشنواره مهر مادر حضور یافته و به نمایش درآمده بود.

گفتنی است یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از ۹ الی ۱۲ آذر ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار