سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: الگوی برگزاری مرااسم و مناسبت های مذهبی طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی‌سازی تبلیغ، کار‌ها از طریق خود مردم انجام می‌گیرد و تمام اقشار مردم با سلایق و گرایش‌های گوناگون، متصدی و مجری امور می شوند.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 08 December 2021
جلسه ستاد مردمی فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد رحلت آیت الله محمد تقی مصباح و پاسداشت دهه بصیرت با حضور اعضا و کمیته‌های مردمی شهرستان همدان در تالار قرآن برگزار گردید و هماهنگی‌های لازم در خصوص نحوه برگزاری برنامه‌ها انجام گرفت و ایده‌های مجموعه‌های فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش تابناک همدان، در این جلسه حجت الاسلام وحید عباسی با تأکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم اظهار داشت: در این ستاد قرار است با تغییر الگو‌های مرسوم، متصدی و مجری ستاد خود مردم هستند و سازمان‌ها، نهاد‌ها، ارگان‌های دولتی و حاکمیتی به تسهیل‌گری، پشتیبانی و انسجام بین مجموعه‌ها بپردازند. 

وی افزود: این الگو در مراسم و مناسبت‌های مذهبی آتی نیز ادامه خواهد داشت و متناسب با مراسم و مناسبت‌های ملی مذهبی، گروه‌های مختلف مردم نقش آفرینی می‌کنند. به طور مثال در مراسم فاطمیه نقش مواکب صلواتی، هیئات و مساجدی که مشتق از اسامی مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها هستند و یا مراسم ویژه‌ای برای این ایام دارند پررنگ است و اداره مراسم عزاداری و بزرگداشت‌ها در یک منطقه را به عهده می‌گیرند. 

در ادامه مهدی صلواتیان دبیر ستاد مردمی فاطمیه، با اشاره به ظرفیت‌های موجود، خواستار هم‌افزایی بیشتر بین مجموعه‌ها و تشکل‌های فعال برای اجرای برنامه‌های منسجم و باشکوه در این زمینه شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه محل اجتماع هیئات و مجموعه‌های مردمی، خانه تاریخی شهید محراب آیت الله مدنی است که در زمان انقلاب مرکز راهبری و هدایت مجموعه‌های مردمی بود.

در ادامه این نشست اعضای حاضر به بیان نکات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار