نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: باتوجه به بی کفایتی حکام سعودی ، باید یک سازمان بین المللی برای اداره امور حج و بررسی حادثه دردناک منا تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 27 September 2015
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری افزود: موضوع حج یک مساله فرا ملی است و جا دارد باتوجه به سوء مدیریت و قصور آل سعود در اداره حج و حوادث عجیبی که در این سال ها اتفاق افتاده است جوامع بین الملل و اسلامی به این مساله ورود کنند.

وی جدای از بحث بی کفایتی دولت سعودی در برقراری نظم و امنیت حجاج ، جان باختن زائران کشورهای مسلمان در حادثه منا را چیزی کمتر از شهادت ندانست و افزود: این حادثه برای زائران بیت الله الحرام همانند شهادت است چرا که این اتفاق آن هم در فریضه حج برای این افراد باعث می شود که آنها روز قیامت لبیک گویان با شهدا محشور شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جان باختگان عزیز در ابدیت الهی ثبت شده و به هیچ عنوان به فنا نرفتند بلکه با شهدا محشور خواهند شد.

وی به اتفاقات هفته های گذشته در مکه و جان باختن شماری از زائران بیت الله الحرام در حادثه سقوط جرثقیل نیز اشاره کرد و گفت: در هفته های گذشته نیز شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که بازهم از بی کفایتی و بی تدبیری دولت سعودی حکایت می کند و اکنون جامعه بین المللی نباید به سادگی از این اتفاقات بگذرند.

طلاب حوزه های علمیه اهواز روز شنبه با تعطیل کردن کلاس های خود در اعتراض به وقوع حادثه دلخراش جان باختن جمع زیادی زائران بیت الله الحرام و بی لیاقتی و بی تدبیری حکام سعودی در مسجد اعظم اهواز تجمع کردند.

گزارش تایید نشده حاکی است در جریان حادثه دردناک منی چهار زائر خوزستانی جان باختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار