رئیس بسیج سازندگی کشور  
۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 11 December 2021
 
رئیس بسیج سازندگی کشور  در آیین بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق‌های قرض‌الحسنه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در خراسان جنوبی فعال شده که۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی امروز به بهره برداری رسید.
سردار زهرایی افزود:از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدایی در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به شیوه مردمی دولت جدید، در هفته بسیج با رئیس جمهور دیدار داشتیم و بسته جامع محرومیت‌زدایی و مردم پایه را ارائه کردیم.
سردار زهرایی همچنین در خصوص اجرای پروژه های آبرسانی مغفول مانده در کشور گفت: بسیج سازندگی به همراه وزارت نیرو، مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) وارد عمل شده تا به 7 هزار و 200 روستا آب شرب و 5 هزار و 500 روستا آب کشاورزی برسد.وی گفت: تسهیلات 4 درصد تا سقف 50 میلیون تومان و 7 ساله به زودی در اختیار صندوق های قرض الحسنه قرار خواهد گرفت.
رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: برای رفع محرومیت‌ها ۴۲ هزار گروه جهادی و ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدا در استان‌ها تشکیل شده است و گروه‌های جهادی در شورا‌های جهادی کار نظارتی و معنابخشی انجام می‌دهند، اما در قرارگاه‌ها این فعالیت ها عملیاتی می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم گفت: اقتصاد مقاومتی صنعت پایه نیست بلکه بر محور اشتغال خانگی و توانمندی خانوارها استوار است.
سردار قاسمی با بیان اینکه ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه روستایی یک الگوی بسیار خوب است، افزود: از آنجایی که تعاونی‌ها با چالش‌هایی در گذشته رو به رو بودند، در مورد صندوق‌ها با مشورت و همفکری قدم برداشتیم تا مشکلات آنها رفع شود.
 
وی گفت: در شرایط تحریم‌های اقتصادی، صندوق‌های قرض الحسنه توانسته‌اند به ویژه به روستائیان و مردم مناطق محروم کمک کنند.
فرمانده سپاه انصارالرضای استان همچنین افزود: در تشکیل صندوق‌ها خوب کار کرده‌ایم ولی در مورد بازاریابی و سرمایه در گردش محصولات کارگاه‌های اشتغال خرد خانگی باید بیشتر کار شود.
 در ادامه  این آیین  از تسهیل گران و مسئولان صندوق های قرض الحسنه برتر خراسان جنوبی تجلیل شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار