با راه‌اندازی کارخانه فروآلیاژ منگنز در استان کرمانشاه این کارخانه سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 11 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پروژه کارخانه فروآلیاژ منگنز به عنوان نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در استان در روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه اشتغالزایی ۲۱۰ کرمانشاهی را به صورت مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کند.

این پروژه که توسط سرمایه‌گذار چینی با ظرفیت تولید ۱۵۰۰ تن در سال ساخته شده، گام بزرگی در راستای جلوگیری از خام فروشی است و بخشی از نیاز‌های داخلی کارخانه‌های فولاد کشور نیز از طریق این واحد صنعتی تأمین می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آبادغرب اواخر سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی و در مساحت ۱۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آبادغرب آغاز به کار کرد، اما به دلیل بحران کرونا مدتی متوقف شد که با کنترل بحران کرونا در کشور چین، روند اجرایی این پروژه مهم دوباره شتاب گرفت.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۳ سال معافیت مالیاتی از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده برای این سرمایه‌گذار خارجی است اظهار داشت: این پروژه که در روز‌های آینده به بهره‌برداری برای کشور ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد و می‌تواند ۱۰ درصد از ۶۰ درصد نیاز وارداتی را کاهش دهد.

باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز اظهار داشت: به جز نیرو‌های فنی که در استان وجود ندارند و حدود پنج درصد کل نیرو‌ها را شامل می‌شوند مابقی نیرو‌ها به طور کامل از نیرو‌های بومی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این کارخانه در خود استان تهیه می‌شود عنوان کرد: محصول این شرکت در کارخانجات فولاد مصرف می‌شود.

حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت: کارخانه فروآلیاژ منگنز شامل آلیاژ‌هایی از فلز آهن است که در صنایع فولاد و ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با وجود این کارخانه ۱۰ درصد نیاز ما به واردات این محصول کاهش پیدا می‌کند عنوان کرد: ۶۵ درصد این محصول از خارج از کشور وارد می‌شود.

حیدریان گفت: با تولید سالانه ۱۵ هزار تن در این کارخانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل می‌شود و تنها بخشی از نیرو‌های فنی از چینی‌ها و مابقی نیرو‌ها از افراد بومی هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار