کد خبر: ۱۰۱۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 12 December 2021

وقتی صحبت از خوزستان به میان می‌آید، ناگزیر؛ نفت، پتروشیمی، فولاد و توسعه نیشکر به ذهن متبادر می‌شود. بماند که زمانی مسیر هشتاد درصد آب‌های کشور هم خوزستان بود. اما این فقط و فقط روی ماجراست. به قولی از بیرون بقیه رو سوخته از درون خودمون . جایی سکونت داریم که بیش از هفتاد درصد درآمد کشور را تامین می‌کند، اما دریغ و صد افسوس که بیکاری در این استان‌مان بیداد می‌کند. مگر هر 10 سال چند سازمان یا کارخانه در این استان آگهی استخدام می‌زند؟ چند دانشگاه دولتی و غیر دولتی در این استان وجود دارد و در مقابل چه تعداد افراد درای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در استان هستند که با توجه به این شرایط، نتوانستند شغلی پیدا کنند و علی‌رغم میل باطنی بیکار ماندند و همین امر باعش شد، سنشان از شرایط استخدام در شرکتها و سازمانها فراتر رود. تا کی باید با معضل دردناک بیکاری جنگید، خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس، آماج بی‌رحمانه‌ترین حملات دشمن بعثی بود، جایی که آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر، بستان و هویزه، اهواز و حمیدیه، شوش، شوشتر و دزفول، از هجوم هواپیمهای جنگی سیاه می‌شد. سن ازدواج از 35 سال فراتر رفته است و پدارن در حسرت اشتغال فرزند خود می‌سوزند و دم نمی‌زنند. تا کی باید مخارج بر گرده‌ی پدران باشد که خود با دریافتی ناچیز هشت‌شان گره نه‌شان است.
بعد از گذشت چندین سال در خوزستان یک شرکت اگهی استخدام منتشر می‌کند. به شرایط استخدام دقت کنید. آیا این شرایط را در استان‌های دیگر هم می‌بینید. مثلا استان اصفهان یا آذربایجان یا فارس.
شرطی مانند جذب لیسانس یا فوق لیسانس ( حداکثر سن با سربازی 26 سال برای لیسانس و برای فوق لیسانس 28 سال ) با معدل 16، جوانی که برای خرج خود و خانواده خود در مانده است و صد جور کلنجار رفتن با روزگار خرج خانواده و دانشگاههای درآمدی کسب می‌کند و به امید استخدام مدرکی گرفته است، آیا می‌تواند از پس این شرایط استخدام را برآید. شرایط استان خوزستان با توجه به مرزی بودن، کمی متفاوت است. تا چه اندازه باید این استان فقیر باقی بماند با توجه به این حجم کارخانه و شرکتهای صنعتی که قطب اول صنعت کشور است آلودگی ، مصارف برق و آب و مسائل زیست محیطی این شرکتها و کارخانجات را مردم این استان ستم دیده باید بکشند و نفع آن را استانهای دیگر و این شرکتها ببرند. مسئولین استان این اجحاف را با دید پدرانه و دلسوزانه نسبت به جوانان این استان و همچنین پدران رنج‌کشیده استان برطرف کنند. شاید دل چندین خانواده خوزستانی به شادی رفتن فرزندانشان به سر کار و در نهایت ازدواج‌شان خرسند شود.
این هم ادرس آگهی استخدام
http://92.242.195.120/FooladJahanAra1400

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار