معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم:
حجت الاسلام قاسمی نیا گفت: نرخ باسوادی در میان افراد غیر ایرانی مقیم استان بیش از ۸۴ درصد است و قم جز استان‌های برتر کشور در رابطه با سوادآموزی اتباع خارجی است.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 21 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی‌نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم در حاشیه کارگاه توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در خانه معلم قم بیان کرد: این طرح کاری مشترک میان کمیساریای سازمان ملل، وزارت کشور و نهضت سواد آموزی است که هر سال در ایران و به خصوص در استان قم اجرا می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم افزود: در طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که هدف آن آموزش گروه سنی بزرگسالان است، طی دوره جاری، ۶۱۰ تن از اتباع افغانستانی مقیم استان قم در ۴۳ کلاس و بهره‌گیری از ۴۳ آموزش‌دهنده تحت تعلیم قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته نرخ باسوادی در میان افراد غیر ایرانی در قم، ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این موضوع نشان از موفقیت اجرای طرح‌های سوادی آموزی در این استان دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم گفت: در جریان برگزاری کارگاه توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در قم، از استادان برتر نهضت سواد آموزی کشور استفاده می‌شود و این کارگاه که در ۱۶ ساعت آموزشی طراحی شده، مورد استقبال آموزش دهندگان استان قرار گرفته‌است.

قاسمی‌نیا با اشاره به این که این طرح از سال ۱۳۸۵ در استان قم اجرا شده و تاکنون بیش از پنج‌هزار تن در آن شرکت کرده‌اند، تاکید کرد: نهضت سواد آموزی تنها به دنبال آموزش خواندن و نوشتن نیست، بلکه می‌خواهیم حاصل دوره‌های آموزشی، پیوند میان سواد و زندگی و ایجاد بستر موفقیت هرچه بیشتر سوادآموزان در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم در پایان با اشاره به نقش موثر سواد آموزی در ارتقا آگاهی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: از یکم و تا هفتم دی‌ماه با عنوان هفته سواد آموزی نامگذاری شده‌است که به همین مناسبت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی در سطح استان قم برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار