نماینده ولی فقيه در استان مازندران با اشاره به لزوم توجه به مسئله اشتغال در جامعه گفت: اگر یک جوان مشغول کار و تلاش اجتماعی باشد فرصتی برای حضور در فضای اجتماعی یا نشستن کنار افراد معتاد ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 22 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: یکی از بدترین منظرها دیدن یک چهره معتاد است. یک شخص معتاد علاوه بر اینکه پول و مال خود را از دست می‌دهد، آبروی اجتماعی خود را نیز از دست می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه بی‌غیرتی و ناموس‌فروشی و ضایعاتی که برای خانواده او ایجاد می‌شود و فقر و کم توجهی جامعه به او از دیگر معضلات اعتیاد است.

نماینده ولی فقيه در مازندران با بیان اينکه برای پیشگیری و مقابله با این آسیب، کاری جدی‌تر از آن‌چه انجام می‌گیرد باید انجام شود، تاکید کرد: ارائه طرح و برنامه خوب، استفاده از خیرین، نیروی انسانی مکفی و روشنگری در این حوزه از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت، تصادف، آمارهای سقط جنین نگران کننده است، گفت: آفت همه مسائل بیکاری است.

وی افزود: اگر یک جوان مشغول کار و تلاش اجتماعی باشد فرصتی برای حضور در فضای اجتماعی یا نشستن کنار افراد معتاد ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اينکه مسئله اشتغال باید جدی گرفته شود، گفت: اگر یک فرد معتاد پس از بازگشت از مراکز سم‌زدایی یا ترک اعتیاد حتی حرفه‌ای را بلد باشد اما شرایط اشتغال او فراهم نشده باشد و در کنار همان افراد معتاد یا رفقای قبلی قرار گیرد هیج فایده ای ندارد و تمام زحمات به هدر می‌رود.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مسئله مواد مخدر همه اتفاق نظر دارند و موافق این هستند که باید با آن مقابله شود، اما بحث روشنگری و اشتغال نیز دو مقوله جدی برای پیشگیری از اعتیاد بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار