معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: فضای دوستدار کودک با حضور اعضای فعال معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر، تعدادی از روان‌شناسان و تسهیل‌گران فضای دوستدار کودک و بیش از ۵۰ کودک مناطق حاشیه‌نشین استان به مناسبت شب یلدا تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 23 December 2021

به گزارش تابناک قم، محمد مصباحی در گفت‌وگویی اظهار داشت: فضای دوستدار کودک(CFS) محیطی ‌است که در آن کودکان در گروه سِنی خاص امکان استفاده از بازی‌های ساختار یافته، سرگرمی‌ها و فعالیت‌های آموزشی را دارند و در این فضا این امکان فراهم می‌شود تا کودکانی که در معرض آسیب یا خطر هستند شناسایی شده و فرآیند ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها تسهیل شود.
 
همچنین اضافه کرد: خدماتی که در فضای کودک ارائه می‌شود شامل آموزشی، بهداشتی، تغذیه‌ای، حمایت‌های روانی اجتماعی و سایر خدمات موردنیاز کودک وابسته به عملکرد عادی آن است.
 
مصباحی ادامه داد: هدف از اجرا و برپایی این فضا این است که کودکانی که در شرایط اضطراری و بحرانی هستند، در محیطی اَمن جمع شده و از آن‌ها حمایت شود و خدمات موردنیازشان را به راحتی به دست بیاورند.
 
معاون هلال احمر قم بیان کرد: به مناسبت شب یلدا،  فضای دوستدار کودک برای کودکان در معرض آسیب با هدف ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، حمایتی‌، روانی اجتماعی با حضور اعضای جوانان فعال هلال احمر، تعدادی از روانشناسان و تسهیلگران فضای دوستدار کودک و بیش از ۵۰ کودک مناطق حاشیه‌نشین استان برپا و بخش‌های مختلفی از جمله شعرخوانی، آموزشی، اجرای گروه تئاتر و موسیقی، مسابقه خوانندگی، نقاشی روی صورت،بازی دوز و مسابقه دارت اجرا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار