فرماندار کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه گفت: اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در دستور کار ستاد کرونا شهرستان کرمانشاه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 25 December 2021

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون در حوزه شهرستان کرمانشاه یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۸۲ دوز واکسن تزریق شده است که تعداد ۷۴۶ هزار و ۲۳۶ دوز نخست و ۶۲۳ هزار و ۹۸۱ نیز دوز دوم واکسن را شامل می‌شوند و در مجموع تا کنون ۸۴ درصد از جامعه هدف شهرستان که ۸۸۳ هزار نفر را شامل می‌شوند، واکسن دریافت کردند.

وی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا افزود: تاکنون ۸ درصد از جمعیت هدف دوز سوم را دریافت و روند تزریق آن به سرعت در حال انجام است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ۸ پایگاه واکسیناسیون در کرمانشاه آماده همکاری و فعالیت هستند، تصریح کرد: در تلاش هستیم جمعیت هدف را در حاشیه شهر و روستا‌ها افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون موردی از سویه بیماری اُمیکرون در کرمانشاه مشاهده نشده، اما باید پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شوند.

رنجبر بیان کرد: در شرایط کنونی "طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا" در دستور کار ستاد کرونا شهرستان قرار دارد که بر این اساس نحوه کنترل هوشمند بیماری در میان اصناف، بازار، ادارات، دانشجویان، دانش آموزان و فرهنگیان تداوم دارد و در این طرح به صورت همه جانبه کنترل هوشمند بیماری کرونا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای سفر‌های خارج از استان حتما باید کد ملی افراد وارد سامانه شده و واکسینه شده باشند و این برنامه در ارتباط با اصناف، کارخانه ها، صنایع، کارکنان ادارات، نهاد‌ها و برخی مراکز مانند تالار ها، مکان‌های ورزشی، مجتمع‌های تجاری، اماکن عمومی و مسافرت‌هایی که با قطار، اتوبوس و هواپیما صورت می‌گیرد انجام شده و کنترل هوشمند صورت می‌گیرد.

فرماندار کرمانشاه گفت: همچنان بهترین راهکار برای مقابله با کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رنجبر در پایان گفت: در طرح هوشمند در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابتدا به واحد‌های صنفی، صنعتی و عمومی تذکر و اخطار کتبی داده می‌شود، سپس از طریق مراجع ذیربط دستور پلمب واحد متخلف صادر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار