تابناک- در دیدار جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران با فرمانده کشتی نظامی هند بر افزایش سطح تعاملات نیروهای دریایی ارتش دو کشور تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 25 December 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، با استقبال جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و فرماندهان و پرسنل منطقه یکم امامت کشتی آموزشی بادبانی سودارشین متعلق به نیروی دریایی ارتش هند در اسکله منطقه یکم امامت صبح  امروز پهلو گرفت که هدف از این حضور در ایران تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران و افزایش تعاملات دریایی بین نیروی دریایی دو کشور است. 

پس از پهلوگیری کشتی سودارشین در منطقه یکم امامت  فرمانده و تعدادی از پرسنل این کشتی آموزشی با حضور در دفتر ناخدایکم قادر وظیفه جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با وی دیدار کرده و به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند. 

ناخدایکم قادر وظیفه، جانشین فرماندهی منطقه یکم نداجا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور کشتی آموزشی بادبانی سودارشین در منطقه یکم امامت نداجا گفت: حضور کشتی نیروی دریایی ارتش هند نشانه روابط دوستانه و عمیق جمهوری اسلامی ایران و هند است و مراودات نیروی دریایی ارتش ایران و هند سالیان سال است که به خوبی در حال انجام بوده پابرجا مانده و امیدواریم که در آینده نیز این روابط دوستانه بیش از پیش تقویت و افزایش پیدا کند.. 

وی افزود: از تأکیدات جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش این است که امنیت منطقه باید به توسط کشورهای دوست و همسایه همین منطقه تامین شود و برای آن نیازی به حضور نیروهای بیگانه خارجی وجود ندارد بلکه کشورهای استکباری با حضورشان در منطقه فقط به رواج ناامنی دامن می‌زنند و هیچ جایی برای عرض اندام ندارند. 

فرمانده کشتی رزمی آموزشی سودارشین ناخداسوم سیرکانت ونگوپال نیز در این دیدار از حسن مهمان‌نوازی فرماندهان نیروی دریایی ارتش و برگزاری مراسم استقبال تشکر کرده و این حضور را نشانه دوستی دیرینه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هند دانست. 

وی تاکید کرد: فرماندهان نیروی دریایی ارتش هندوستان خواهان تحکیم روابط دوستانه بین نیروهای دریایی ارتش هند و ایران هستند و همین حضور ما در منطقه یکم امامت بیانگر روابط دوستانه دیرینه ماست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار