استاندار مرکزی گفت:تشکیل نهضت سوادآموزی از جمله نهادهای انقلابی بود که در گسترش و ایجاد عدالت آموزشی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 27 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان مرکزی که به مناسبت هفته سوادآموزی در چهل و دومین سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی برگزار شد با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ افزود: نتایج وآثار تشکیل نهضت سود آموزی به عنوان یک نهاد انقلابی تأثیرگذار، در سطح جامعه برهیچ کس پوشیده نیست.
وی یادآورشد: امروزه تعداد بی سوادان بسیارکم و جذب آنان مشکل است بنابراین همه ی دستگاه های عضو شورای پشتیبانی باید در این راه همواره با تمام ظرفیت ها حوزه سوادآموزی را یاری کنند .
" بهرام حسین آبادی" مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با تبریک هفته سوادآموزی، تأثیر نهضت سوادآموزی در این چهل و دو سال را بسیار مثبت خواند و گفت: ارتقاء سطح سواد کشور به واسطه فعالیت های شبانه روزی همکاران در حوزه سوادآموزی اتفاق افتاده است به نحوی که نرخ باسوادی استان در گروه سنی۱۰-۴۹ سال از ۵۴ درصد در زمان انقلاب به بیش از ۹۸درصد در سال جاری رسیده است.
وی افزود: نهضت سوادآموزی در ۷ دیماه سال ۱۳۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که در مناطق محروم به مدرسه دسترسی ندارند، تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار