رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون، پیش بینی می کنم تا اواخر دی و اوایل بهمن موج جدید آغاز شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 28 December 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: خوشبختانه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی بود که کیت تشخیص اُمیکرون را در اختیار گرفت و در حال حاضر تمامی استان‌های همجوار نمونه‌های مشکوک به این سوش را به اراک ارسال می کنند و اگر در اراک تایید شود به مرکز پژوهش متالورژی رازی به منظور تعیین توالی ژنی ارسال می شود.
وی یادآورشد: نوع اُمیکرون از سرعت انتقال بسیار بالایی برخوردار است و می تواند در مدت زمانی کوتاه افراد زیادی را درگیر کند به همین دلیل رعایت پروتکل ها همچنان باید در صدر اولویت ها قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اینکه مردم فکر می کنند این سوش سبک تر از پیک های دیگر است، درست نیست، زمانی که ویروس در جریان و گردش قرار گیرد مجدد حالت تهاجمی خود را پیدا می کند و بستری و مرگ و میر افزایش می یابد بر همین اساس مردم باید واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها جدی بگیرند.
دکتر جمالیان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ۹۱ درصد جامعه هدف استان یک دز و ۸۱ درصد نیز دو دز واکسن را دریافت کرده اند و در برخی از افراد نوبت دز سوم و یادآور است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور دسترسی راحت تر مردم به مراکز واکسیناسیون، در حال حاضر تمامی مراکز جامع سلامت در استان در شیفت صبح تزریق واکسن را انجام می‌دهند و تنها کافی است افراد برای تزریق به اولین مرکز جامع سلامت در محله خود مراجعه کنند، در مصلی بیت المقدس همچنان از ساعت ۸ صبح تا ۱۳.۳۰ و ۱۴.۳۰ تا ۱۹ تزریق انجام می‌شود، همچنین در خیابان هپکو نیز کلینیک ساعی صبح ها فعال است و در صورت افزایش استقبال شیفت کاری این مراکز برای واکسیناسیون افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه تنوع واکسن در استان بسیار بالاست و انواع واکسن‌ها در اختیار است و مشکلی وجود ندارد، افزود: افرادی که سینوفارم دریافت کردند بهتر است همچنان سینوفارم تزریق کنند، دریافت کنندگان اسپوتنیک برای دز دوم یا سوم واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک و دریافت کنندگان آسترازنکا نیز برای دزهای بعدی آسترازنکا یا پاستوکووک تزریق کنند.
وی گفت: به منظور سهولت در دسترسی، در حال حاضر تمامی مراکز جامع سلامت در شیفت صبح تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار