دادستان همدان:
دادستان همدان گفت: آموزش همگانی فرهنگ ترافیکی با هدف حفظ سلامت و ایمنی مردم ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 28 December 2021
دادستان همدان گفت: آموزش همگانی فرهنگ ترافیکی با هدف حفظ سلامت و ایمنی مردم ضروری است.

به گزارش تابناک همدان، حسن خانجانی موقر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز با بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا و آموزش همگانی فرهنگ ترافیکی با هدف حفظ سلامت و ایمنی مردم ضروری است.

او در جلسه حقوق عامه، راه، ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در راستای حمایت از حقوق عامه و مطالبات مطرح شده درباره امنیت و سلامت مردم در جاده ها، باید تمامی دستگاه‌های مسئول تکالیف محوله را به درستی انجام دهند.

دادستان همدان اظهار داشت: تعدد سرعت گیر‌های بدون علامت یا با علامت ناقص از مهمترین گلایه‌های مردم است که راهداری و شهرداری هرچه سریعتر باید این مشکلات را اصلاح کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان همچنین خواستار استاندارد سازی خط کشی‌های سطح جاده به ویژه در نقاط حادثه خیز، اصلاح هندسی گذرگاه ها، ایمن سازی توقف گاه‌های حادثه آفرین واقع در سر پیچ‌ها و تقاطع‌ها شد.

خانجانی موقر ادامه داد: آموزش فرهنگ ترافیک در جامعه مورد غفلت واقع شده است در حالیکه نهاد‌های متولی برای فرهنگ سازی باید از ظرفیت‌های آموزش حضوری و عمومی بهره بگیرند.

او گفت: طرح‌های آموزشی در حوزه نهادینه سازی فرهنگ ترافیکی نباید منحصر به آموزش حضوری یا مجازی باشد، بلکه می‌طلبد تا ارائه طرح‌ها به سمتی هدایت شود تا خود تابلو‌های راهنما چه در جاده‌های درون شهری و چه برون شهری تبیین کننده نکات آموزشی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان افزود: پلیس راهور و شرکت‌های بیمه گر برای تخلف‌های حادثه سازی که در قانون مسئولیت مدنی برای آن‌ها پیش بینی شده است اطلاع رسانی دقیق و جامع به مردم نکردند.

 استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است به نحوی که ۲ درصد راه‌های روستایی، ۲.۵ درصد راه‌های فرعی، سه درصد آزاد راه‌ها و سه درصد از راه‌های اصلی و شریانی کشور در این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار