کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: روزهای آینده بارش باران و برف، مه آلودگی و گاهی وزش شدید باد موقتی برای استان پیش‌بینی می‌شود که از یکشنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 31 December 2021

حجت‌الله علی عسگریان افزود: روز یکشنبه با نفوذ سامانه‌ای به استان از غرب استان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که بتدریج کل استان را دربرخواهد گرفت و تا روز دوشنبه بارش باران و برف در سطح استان بویژه در غرب و جنوب پیش بینی می شود.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: کمینه دمای هوا نیز در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.

وی، درباره جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابرعمومی، اختلال در تردد شهری و جاده ای، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر هشدار داد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و خودروهای خود را به ادوات زمستانی تجهیز و از داشتن سوخت کافی در خودرو اطمینان حاصل کنند.

علی عسگریان اضافه کرد: مردم از هرگونه فعالیت‌ کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو خودداری کرده و دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جمع آوری شوند.

وی همچنین اظهار داشت: فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی آمادگی مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل، آبگرفتگی و برف روبی در مناطق سردسیر را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار