تابناک- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در ۹ ماه اخیر با صادرات یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۰۹ تن کالای غیر نفتی رشد ۱۸ درصدی این رویه در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 01 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح آمار 9 ماهه بنادر شرق استان هرمزگان عنوان داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر 2 میلیون 111 هزار و 454 تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 99، رشد 37 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بنادر شرق استان هرمزگان قطب اصلی صادرات محصولات کشاورزی، میوه و تره بار در کشور است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: در مدت یاد شده از سال با صادرات یک میلیون و 131 هزار و 809 تن کالای غیرنفتی رشد 18 درصدی این رویه در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بندر شهید باهنر از پایانه‌های دریایی مناسبی در راهگذار ترانزیت منطقه برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق برخوردار است. 

محمدحسینی تاکید کرد: مواد کشاورزی، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات از جمله کالاهای است که از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از ترانزیت 36 هزار و 583 تن کالا خبر داد و افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری مناسب بنادر شرق به لحاظ بعد مسافت با کشورهای همسایه این مقدار نسبت به سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار