طرح آموزش و مشاوره قبل از ازدواج دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نام «بهار نکو» به عنوان طرح نمونه کشوری در خصوص آموزش های قبل ازدواج به شورای عالی انقلاب فرهنگی راه یافت.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 28 September 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: طرح «بهار نکو» با رویکردی جدید به صورت ۱۲ ساعته با آموزش و مشاوره قبل از عقد، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال اجرا است.

این طرح در اسفندماه سال ۸۹ برای نخستین بار در شیراز به درخواست مدیرکل امور بانوان استانداری و با حمایت دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری معاونت بهداشتی این دانشگاه، توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه از حالت قبلی خارج و به کلاس های ۱۲ ساعته برای آموزش نکات موردنیاز زندگی تبدیل شد.

مرکز بهارنکو علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی قبل از عقد، از آبان ۹۱ تاکنون بیش از ۱۸ هزار جلسه مشاوره و سه هزار مورد مددکاری قبل از دوران عقد برپا کرده است.

همچنین این مرکز در زمینه آموزش های بعد از ازدواج همایش های ویژه زوجین با همکاری دفتر سلامت و جمعیت معاونت بهداشتی در مقاطع سه ماه «باور های غلط ازدواج»، ۶ ماه «مسائل سال اول زندگی» و یکسال بعد «دانستنی های پیش از بارداری» برگزار کرده است.

در حال حاضر این طرح با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و مرکز آموزش و مشاوره مهارت های زندگی سپاسخواه واقع در مرکز بهداشت شهدای والفجر برگزار می شود.

طرح «بهارنکو» با عنوان طرح برتر کشوری در زمینه آموزش های قبل از ازدواج ، توسط حجت الاسلام دکتر حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و حسین شکوری کارشناس مسئول مرکز در چهارصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگی عمومی کشور مطرح شد.

در این جلسه طرح در حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد و در پایان جلسه مصوب شد این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرایی شدن در کل کشور مطرح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار