مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: وام بازنشستگان پس از قرعه كشی به بازنشستگان پرداخت و به حساب آن ها بدون نیاز به ارائه گواهی ضمانت واریز می شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 03 January 2022

ايمان بيوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص حقوق بازنشستگی زنان خانه دار اظهار کرد: در سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی زنان خانه دار با زنان شاغل تفاوتی ندارد و قوانین وضع شده برای تمامی افراد یکسان است.

وی افزود: قانون یکسانی برای پرداخت حقوق بازنشستگی افراد خانه دار، شاغل، كارمند و كارگر وجود دارد كه این پرداختی شامل ميانگين حقوق دو سال پایانی این افراد می باشد.


این مقام مسئول در خصوص غرامت پرداختی از طرف سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در رابطه با غرامت دستمزد محدوديتی وجود ندارد و بستگی به تعيين پزشک و تایید کمیسیون پزشکی دارد و در صورت تایید، طی مدت زمان تعيين شده پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص پرداخت وام ۷ میلیونی به بازنشستگان اظهار داشت: این وام به صورت سیستمی و از طريق كانون بازنشستگان پرداخت می شود و نیاز به مراجعه حضوری فرد و صدور گواهی ضمانت ندارد بلکه این وام بر اساس قرعه كشی به بازنشستگان تعلق می کیرد و به حساب آن ها واریز می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: موضوع كاهش مستمری بازنشستگان زنان مطلقه و فاقد همسر صحت ندارد.همچنین توصيه می شود كه تمامی اقشار جامعه اعم از زنان خانه دار،دانشجویان و به طور کلی تمامی افرادی که به هر دلیلی فاقد بیمه هستند از طرح بيمه فراگير خانواده استفاده نمایند‌.

وی در پایان گفت: طرح بیمه فراگیر خانواده دارای مزیت های بسیار زیادی است و به طور مثال دانشجویان زمانی که تحت کفالت والدین هستند با بیمه فراگیر خانواده برای آن ها سابقه ی بیمه حساب می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار