دومین پیمایش ملی سلامت روان با شعار " سلامت روان به خانه شما می آید" همزمان با سراسر کشور در استان قم اجرا می شود .
کد خبر: ۱۰۲۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 03 January 2022

به گزارش تابناک قم، منصوره آخوندی رئیس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه طرح ملی سلامت روان از 14 دی‌ الی 20 اسفندماه در قم اجرا می‌شود، گفت: این پژوهش بصورت کشوری انجام خواهد شد که به طور تصادفی افراد برای مصاحبه انتخاب می‌شوند.

وی افزود : هدف از این مطالعه، بررسی تعیین شیوع و میزان شدت مشکلات اعصاب و روان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور، تعیین میزان استفاده از خدمات سلامت روان و انواع آن‌ها، تعیین هزینه‌های ابتلا به مشکلات اعصاب و روان و نحوه پرداخت آن است.

رئیس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با انجام این مطالعه، تصویر روشنی از تقاضای جامعه برای خدمات سلامت، شیوه اقدام مردم برای یافتن پاسخ این تقاضا، شیوه پاسخگویی نظام ارائه خدمات به تقاضای جامعه و تناسب بار مالی تحمیل شده به خانوارها با درآمد آن‌ها مشخص می‌شود. به بیان دیگر، اولویت نیازهای مردم در مورد مشکلات اعصاب و روان و دلایل عدم بهره‌مندی از خدمات تعیین می‌شود تا به منظور برنامه‌ریزی برای تأمین خدمات مورد نیاز به کار گرفته شود.

رئیس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایران برای راهنمایی و هدایت تصمیم‌گیران و سیاست گذاران بهداشتی در مورد جنبه‌های مختلف بهره‌مندی از خدمات سلامت روان، نیاز به اطلاعات بیشتری وجود دارد.

به گفته آخوندی، کمبود تخصیص منابع سلامت در حیطه بهداشت روان و محدودیت‌های بیمه و سایر حقوق، فشار زیادی را به بیماران وارد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار