9 تا 11 مهرماه
رئیس اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر گفت: هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر از نهم تا یازدهم مهرماه جاری در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 28 September 2015
آیت‌الله سید جعفر سیدان امشب در نشستی خبری در ارتباط با هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر اظهار کرد: عید غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است زیرا همه عقاید مکاتب وحی بستگی به سرپرستی این مکتب مقدس داشته و این سرپرستی در عید غدیر توسط پیامبر اسلام انجام‌ و حضرت علی (ع) به عنوان ولی مسلمین معرفی شده‌است.

رئیس اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر با ابراز تأسف از فجایع منا بیان کرد: فجایعی که در منا رخ داد سبب تأثر قلوب تمام مسلمانان شد و باید این موضوع مورد پیگیری لازم قرار گیرد.

وی افزود: شواهد آماری نشان می‌دهد که سهم ایرانیان و شیعیان بیشتر از بقیه گروه‌ها در فاجعه منا بوده‌است که این موضوع نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

سیدان عنوان کرد: هشتمین اجلاس غدیر از نهم تا یازدهم مهرماه برای عموم در هتل الغدیر مشهد برگزار می‌شود البته 4 شب نیز برنامه تخصصی در هشتمین اجلاس الغدیر در نظر گرفته شده‌است.

دبیر علمی هشتمین اجلاس سالانه غدیر نیز در ادامه گفت: ساعت برگزاری این اجلاس از 19:30 تا 22:30 بوده و شعار این اجلاس برای امسال «غدیر آخرین ابلاغ برترین میثاق» در نظر گرفته شده‌است.

هادی وکیلی با اشاره به اینکه هر شب دو سخنران برای برنامه در نظر گرفته شده‌است، تصریح کرد: رویکرد اجلاس بیشتر علمی بوده و برای این اجلاس آیت‌الله قزوینی در مورد ولادت و احادیث غدیر سخنرانی داشته و جلسه پرسش و پاسخ نیز در همین ارتباط برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله میلانی، آیت‌الله نجم الدین طبسی، حجت‌الاسلام توحیدی و حجت‌الاسلام سبحانی از دیگر سخنرانان این اجلاس هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار