سرویس ویژه انتخابات- در حالی که به ایام برگزاری دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، خبرهای کوچه و بازار حاکی از آماده شدن رقبای سرشناس برای مبارزات انتخاباتی در خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 28 September 2015
به گزارش خبرنگاران تابناک در خراسان جنوبی، رقابت ها در بیرجند گسترده تر از سایر شهرستان هاست و به نظر می رسد که نماینده فعلی این شهرستان حجت الاسلام عبادی که مورد حمایت اقشار متدین و حزب الله این شهرستان است، با رقبای توانمندی مبارزه خواهد داشت.

بنا بر همین گزارش، یکی از رقبای جدی حجت الاسلام عبادی دکتر محمد علی قاسم زاده نداف فرماندار سابق بیرجند است که در نظر سنجی های انجام شده از اقبال بالای مردمی نیز برخوردار است.

دکتر نداف که در آستانه بازنشستگی از سپاه است، از سابقه معاونت فرهنگی در سپاه پاسداران مشهد نیز برخوردار است و بسیاری از رزمندگان جبهه های نبرد حق با باطل در 8 سال دفاع مقدس با وی هماهنگ و همراه هستند گه بالطبع خانواده های آنان نیز از وی حمایت خواهند کرد.

در همین حال گفته می شود که در صورت ورود دکتر نداف به مبارزات انتخاباتی، حداقل دو کاندیدای دیگر که در جبهه اصولگرایان قرار دارند آقایان دکتر مجیدی نماینده سابق ایران در یونسکو و رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی ( عضو تیم دکتر لاریجانی رییس فعلی مجلس شورای اسلامی) و آزاده جانباز دکتر علیرضا حسنی رییس فعلی دانشگاه آزاد بیرجند نیز به نفع دکتر ندافکناره گیری خواهند کرد تا از وی حمایت کنند.

در فهرست کاندیداهای مبارزات انتخاباتی اسفند ماه امسال بیرجند و خراسان جنوبی از اسامی دیگری نیز به عنوان رقبای انتخاباتی یاد شده است که در خبرهای بعدی به آگاهی علاقه مندان خواهد رسید. تا کنون در بین کاندیداهای آماده مبارزات انتخاباتی خراسان جنوبی نام هیچ بانویی دیده نمی شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور در اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید تعداد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به ۳۱۰ نفر یا بیشتر افزایشیابد، چرا که می‌بایست انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۰-۹۱)، بیست نفر افزوده می‌شد که در آن دوره، لایحه افزودن بیست نماینده به تعداد نمایندگان فعلی از طرف دولت دهم به مجلس هشتم، ارائه نشد، به همین خاطر باید این دوره، تعداد نمایندگان بیست نفر افزایشیابد.

مرحلهٔ نخست این انتخابات همزمان خواهد بود با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴).

تاریخ دقیق انتخابات توسط شورای نگهبان به این شرح اعلام شده است: انتخابات مجلس برای دهمین دوره و انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گروه خبری تابناک در خراسان جنوبی از دفاتر و ستادهای انتخاباتی و کاندیداهای آماده مبارزه برای ورود به دوره جدید نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی درخواست دارد که برای پوشش بهتر و مستند تر اخبار انتخاباتی در سایت تابناک با شماره تلفن های 09391129061

( سردبیر خبر تابناک خراسان جنوبی ) تماس بگیرند تا نسبت به انتشار اخبارآنها و اعزام خبرنگار و عکاس خبری برای تلاش های انتخاباتی هماهنگی های لازم به عمل آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار