کد خبر: ۱۰۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 28 September 2015

دادستان عمومی و انقلاب کرج با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی توسط محیط زیست البرز اجرا شود، گفت: محیط زیست باید برای اجرای این مصوبات و به ویژه جلوگیری از آلودگی آب شرب رودخانه کرج و طالقان اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حاجی‌رضا شاه کرمی در نشست معاون رئیس‌جمهور‌ و رئیس سازمان محیط زیست کشور با مسئولان قضایی استان البرز که عصر امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و طبیعی تشکیل شد، اظهار داشت: فلسفه ایجاد این شورا به سبب احساس نیاز دستگاه‌های اجرایی برای اجرای قوانین مربوط به آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا از دیگر دلایل ایجاد این شورا بود، افزود: چندسالی است که اقداماتی توسط این شورا انجام می‌شود و تعامل خوبی با محیط زیست و دستگاه قضایی استان وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه در زمان کنونی محیط زیست به عنوان یکی از موارد توسعه پایدار محسوب می‌‌شود، تصریح کرد: محیط زیست سالم به معنای روح و روان سالم است که البته کشور ما دارای مشکلات بیشتری در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مسئولان به دنبال اجرای سیاست‌های محیط زیست بودند اما امسال این موضوع یکی از مطالبات مردم محسوب می‌شود و مردم خواستار اجرای قوانین نظارت بر محیط زیست توسط مسئولان هستند.

شاه‌کرمی با بیان اینکه زباله‌ها، آلودگی هوا، ریزگردها، تخریب محیط زیست و آلودگی رودخانه از جمله مشکلات استان البرز است، گفت: ضرب و جرح عمدی که بخش مهمی از آن ناشی از ترافیک و آلودگی هوا است، دومین جرم استان البرز به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از رشد جمعیت در البرز و برخورداری از آب و هوای مناسب از مطالبات شهروندان البرزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: جلوگیری از آلودگی آب شرب رودخانه کرج و طالقان از مواردی است که محیط زیست باید پاسخگوی این مطالبات مردمی باشد.

دادستان کرج با بیان اینکه جلوگیری از آلودگی آب شرب رودخانه وظیفه محیط‌زیست است، تصریح کرد: این موضوع از مصوبات شورای عالی امنیت ملی است که محیط زیست باید برای اجرای این مصوبات و به‌ویژه جلوگیری از آلودگی آب شرب رودخانه کرج و طالقان اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی سالم نباید به رویایی برای مردم تبدیل شود و در این راستا محیط زیست باید به وظایف خود عمل کند، گفت: باید تعلق خاطر در مردم برای حفاظت از محیط زیست انجام شود.

شاه کرمی با تاکید بر اینکه رودخانه‌ها و جنگل‌ها تاحدی می‌توانند خودپالایی و بازسازی داشته باشند و در صورتی که از حد مجاز تجاوز کند، این بازسازی با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود، اظهار داشت: در مورد مسائل غذایی و تولید کالاها باید میان اداره استاندارد و محیط زیست همکاری نزدیکی داشته باشند تا نوع تولیدات و آلودگی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید آموزش هابه صورت رسمی و غیررسمی در این حوزه به مردم ‌داده شود، افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه انتظار داریم مناطق چهارگانه در اختیار محیط زیست از ایجاد بنای غیرمجاز در ابتدای امر جلوگیری کنند، تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که این‌گونه ساخت و سازها ایجاد نشود تا به مرحله تخریب برسد.

وی ضمن اشاره به فعالیت سرمایه‌گذار خارجی که در استان سرمایه‌گذاری کرده، گفت: این واحد برای تولیدات خود نیاز به مترمکعب آب در ثانیه نیازمند که این مقدار به اندازه رودخانه کرج است و بر این اساس صلاح نیست سرمایه گذاری کند، چراکه حتی پساب آن نیز قابل استفاده نیست.

شاه کرمی با بیان اینکه باید امنیت مناطق حفاظت شده ‌برای مردم توضیح داده شود، خاطرنشان کرد: فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد از مشکلات اصلی به حساب می‌آید که امید است با مدیریت صحیح محیط زیست حل و فصل شود و در این راستا سیستم قضایی نیز به‌طور جدی پیگیر است و برخورد لازم را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: نیروگاه منتظرالقائم سال‌های طولانی بود که ایجاد آلودگی می‌کرد و محیط زیست باید پیش از این‌ها به این بحث مهم رسیدگی می‌کرد.

دادستان کرج با تاکید بر‌اینکه دادگستری استان البرز به حفظ منابع طبیعی حساس است، گفت: در این راستا تلاش می‌شود مشکلات موجود با دستورهای قضایی حل و فصل شود و نیازی به رای دادگاه نباشد.

وی با بیان اینکه محیط زیست باید بر موضوع باغ سیب حساس باشد، افزود: بر اساس قانون باید 30 درصد تراکم شهری در محدوده انجام شود که متاسفانه 60 الی 70 درصد ساخته شده که امید است توجه ویژه در این زمینه صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار