دریک سایت محلی:
اولا اینکه موضوع شهرستان شدن یا نشدن مارگون و البته لوداب قطعا ارتباط زیادی به ایشان ندارد جرا که هیچ عقل سلیمی چنین خواسته ای از ایشان ندارد
کد خبر: ۱۰۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 29 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد سایت محلی بویر نیوز به انتقاد از امام جمعه مارگون پرداخته است .درادامه متن انتقادات این سایت بر علیه امام جمعه مارگون آورده شده است.بویر نیوز:

بنا به دلایل مختلف انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد همچون سنوات گذشته پیش از موعود با حرارت بالایی پیگیری می شود و احزاب و شخصیت های سیاسی نیز تلاش می کنند تا نقش خود را در این عرصه پررنگتر نشان دهند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند.

به گزارش «بویر نیوز»، پرداختن اهالی سیاست به انتخابات و حواشی آن امری طبیعی است اما نگارنده هیچگاه نتوانست به پرسش این پاسخ دست یابد که "هدف دامن زدن مردمی که خودشان معتقدند انتخابات نقش تعیین کننده ای برای آنها ندارد و هر فردی انتخاب شود تاثیر چندانی به حال آنها ندارد”، چیست و اینکه مردمی که ذینفع نیستند اما حاضرند برای انتخابات با اقوام و گاه خانواده خود نیز ستیز و جدل کنند، تعریف واقعی سیاست زدگی است چرا که قاطبه جامعه را این قشر تشکیل می دهند و خودشان نیز پیشقراول مباحث انتخاباتی هستند ولو اینکه بدانند هیچ سودی برای آنها ندارد.

مغفول ماندن بسیاری از ظرفیت ها و توانمندی های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل همین سیاست زدگی های قاطبه مردم است که در بعد کلی باعث ایجاد نگاه بدبینی و منطقه ای و در مراتب پائین تر به کارشکنی ها در امور منجر می شود.

شاید بتوان پرسش سوال بالا که دلیل تاکید مردم بی منفعت بر تنش ها و جدل های انتخاباتی و نتیجه آن کدورت ها و سیاست زدگی جامعه را در رفتار و مواضع جریان و افراد سیاسی جستجو کرد. بدین سان که یک جریان یا فرد برای رسیدن به مطامع خود با تحریک احساسات پاک مردم و بر اساس تحلیل ها و اطلاعات گاها غلط، فضا را بگونه ای که می خواهند ترسیم می کنند و سپس خود بدور از آسیب های این جریان سازی به منافع خود دست می یابند.

البته با تاکید بر اینکه با گسترش فضای اطلاع رسانی علم عامه جامعه بالا رفته و یقینا تحلیل فوق درباره همه اقشار مردم صدق نمی کند کما اینکه با بازیهای سیاست مداران و هجوم اطلاعات در عصر ارتباطات احتمال رسوخ تفکرات خاص و هدفدار در همه اقشار و سطوح عام و خاص بعید نیست.

با این مقدمه می توان با ذکر مصادیقی پیرامون این مبحث به شفاف کردن جریان سازی های هدفدار در جامعه و تلاش های برخی محافل (بخوانید اکثریت) برای به کرسی نشاندن حرف خود به هر قیمتی و البته با این شیوه مردم مقابل رقیب کمک کرد.

بعنوان مثال امام جمعه مارگون تیرماه امسال از پیشرفت ۷۰ درصدی طرح شهرستانی شدن این بخش خبر می دهد و به صراحت از تلاش های نماینده مجلس که خود امام جمعه از آن با عنوان مجدانه یاد می کند، تقدیر می کند.

اما در اواسط شهریورماه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای حکمیت اصولگرایان سنتی وارد گود سیاست می شود و رقیب سه دوره پیاپی نماینده فعلی را به عنوان کاندیدای مطلوب جریان معرفی می کند.

همین کافیست تا دقیقا ۳ ماه و ۱ روز بعد از سخنان قبلی امام جمعه مارگون، وی کاملا موضع خود را تغییر دهد و درباره شهرستان شدن مارگون و حتی لوداب بگوید؛ وعده‌هایی در این خصوص داده شده که از همین جا به مردم این دو منطقه عرض می‌کنم که موضوع شهرستان شدن این مناطق به هیچ وجه صحت ندارد.

پیرامون تغییر ۱۸۰ درجه ای جهت سخنان رحم‌الله خواجه‌پور که هم اکنون امام جمعه مارگون است، چند نکته لازم به ذکر است که اگر به آنها توجه نشود باید در داراز مدت و حتی کوتاه مدت آسیب های جدی آن را بوضوح مشاهده کنیم:

۱اولا اینکه موضوع شهرستان شدن یا نشدن مارگون و البته لوداب قطعا ارتباط زیادی به ایشان ندارد جرا که هیچ عقل سلیمی چنین خواسته ای از ایشان ندارد و جایگاه ایشان هم برای تسریع یا تعدیل روند قانونی این موضوع تاثیر چندانی ندارد پس مصاحبه ایشان نیز چه در تائید یا رد آن نیز نباید صورت گیرد و یا مورد توجه قرار گیرد.

۲ائمه محترم جمعه جایگاه و اعتباراشان بالاتر از آنست که خود را درگیر مسائل سیاسی و حزبی نمایند. به تعبیر عامیانه "مردم پشت سرشان نماز می خوانند” توفیقی که شامل حال هر کسی نمی شود. حال اگر تناقض گویی، موضع گیری و تغییرات اینچنینی بواسطه مسائل سیاسی در شخصیت حقیقی (نه حقوقی) این افراد پدیدار گردد، قطعا این جایگاه بواسطه اینگونه تغییرات، بشدت به خطر می افتد و باعث بدبینی در میان مردم و سوء استفاده ی اپوزسیون می شود که نتیجه آن بی اعتمادی مردم بخصوص نسل جوان و گرایش به دیدگاههای مخالف می شود، همان اتفاقی که درخصوص برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی و حتی صدا و سیما رخ داد.

ای کاش افرادی که رغبت دارند بجای تبلیغ مسائل دینی و فرهنگ ناب اسلامی به موضوعات سیاسی خرد بپردازند و در جهت منافع گروهها و افراد سیاسی سخن بگویند و موضوع گیری نمایند از جایگاه با ارزش امامت جمعه کنار بروند تا جای خود را به افرادی دهند که دغدغه دین و فرهنگ مردم را دارند تا اینکه با اینکونه جهت گیری های متناقض بخواهند صداقت و سادگی مردم را به سیاست زدگی های بی ارزش سوق دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
باسلام. بابا سایتها به خاطرپولهایی که ازبعضی افرادکه مشخص هست می گیرند دینشان رابه دنیاشون عوض کردند بابا شیخ کبیروامام جمعه محترم بایدحقیقت رابه مردم بگه چرانمی پذیرید بایدجلو دروغهای افراد گرفته بشه .ایشان ادم قاطعی هست وترس و واهمه ای ازکسی هم نداردحرفش رامیزند .ازحق شهرش دفاع میکندهمه مردم دوستش دارند ولی اونهایی که حاشیه جناحی دارند نمیخواهند حقیقت رابپذیرندچون نانشان تواین دروغها وبی دین بازی هاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
بویرنیوزازاقایان پول میگیره نانش تو این حرفاست وگرنه اوضاعش خرابه وکسی هم سایتش راقبول نداره .دعوای اقای افشار پاتاوه بافرماندارسی سخت راخودش باعث این تنش شدچون سایتی هست که واقعیت رانمیگه وکارش تنش بین مسولین هست.بایدمسولین درب این سایت راببندند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار