تابناک-با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان هرمزگان و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر طی مراسمی جمعی از کارگران فصلی‌ و پدران عرصه کار و تلاش این سازمان تجلیل و تقدیر شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 16 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان؛طی مراسمی پرشور با حضور سردار فرماندهی سپاه امام سجاد(ع)، جانشین بسیج اقشار و متخصصین کشور، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) در امور بسیج اقشار و رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی‌ و با حضور جمعی از کارگران فصلی و ساختمانی از مقام عالی حاضرین در این مراسم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

سردار اباذر سالاری در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، اظهار کرد: مولا علی (ع) بهترین اسوه و مظهر ایمان، اخلاق، عزت، شجاعت و بصریت برای جامعه اسلامی است.


وی در ادامه افزود: کسانی که برای کسب روزی حلال تلاش و کوشش می کنند اجر آنها کمتر از کسانی که در خط مقدم مشغول جهاد هستند، نیست و طبق روایات و احادیث اسلامی اگر در این راه دعوت حق را لبیک گفتند اجر و مقام شهید را دارند.


بر دستان پینه بسته کارگران بوسه می زنیم


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ، خاطر نشان کرد: شهید دارای مقام عالی و متعالی است و طبق روایات اولین قطره خونی که از شهید جاری شود همه گناهان او بخشیده می شود و می توانند هم شفاعت کند و ما با افتخار بر دستان پینه بسته کارگران زحمت کش بوسه می زنیم.


وی با بیان اینکه سپاه پاسداران به عنوان نهاد خدمتگزار است، بیان کرد: تمام نگاه این مجموعه توجه به محرومان است و به عنوان بازوان ولایت در صحنه های مختلفی حضور فعال دارد و این تاکید مقام معظم رهبری که همان توجه و رسیدگی به محرومان است.


تمام قد از حق و حقوق کارگران دفاع می کنیم

سردار سالاری، گفت: سپاه این توفیق را دارد که سربازی حضرت آقا کند، زیرا در راس حکومت ما یک حکیم عادل است که توجه آن به محرومان و به ویژه قشر کارگر است و باعث افتخار است که کنار قشر زحمت کش کارگر هستیم و تمام قد از حق و حقوق کارگران دفاع می کنیم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان با بیان اینکه سپاه پاسداران علاوه بر وظایف ذاتی خود از جمله دفاعی و امنیتی که دارد، عنوان کرد: توجه و رسیدگی به محرومان در سرلوحه کار سپاه قرار دارد و امروز هر کسی بخواهد تعرضی به این خاک کند دستان آنها را قطع می کنیم.

وی گفت: در هرمزگان، سپاه در پروژه پالایشگاه عظیم نفت ستاره خلیج فارس که حدود ۶۰ درصد بنزین کشور را تامین می کند این پالایشگاه را ساخت و تحویل دولت داد و در پروژه‌های سدسازی، راهسازی، راه‌آهن و پروژه‌های عظیم دیگری را با همت جوانان خود به پایان رسانده است.

سردار سالاری افزود: سپاه امروز ۳۰ هزار میلیارد دلار از دولت طلبکار است و در استان هرمزگان ساخت منازل محرومین، کمیته امداد، بهزیستی، احیای قنات، احداث سیل بند و تامین آب شرب روستا ها را برای محرومین را انجام داده است یا در حال انجام است و سپاه همانند حضرت عباس (ع) نگاهش سقایی است که هم آب می دهد و هم شمشیر می‌زند و تاکنون ۵۰۰ هزار بسته بین محرومین توزیع کرده است.

قرارگاه امام جواد(ع) برای تعمیر و مرمت منازل محرومین

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، گفت:این مجموعه قرارگاهی را به نام امام جواد (ع) را با هدف ساماندهی ، تعمیر و مرمت سرپناه محرومین بنا کرده است که بتوانیم با همکاری خیرین، کمیته امداد، بهزیستی و ... این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه به تشکیل صندوق حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و ابراز داشت: این صندوق در بدنه سپاه شکل گرفته است و مختص پرسنل سپاه است که بخشی از حقوق خود را به این صندوق اختصاص می دهند تا برای محرومین خدمات ارائه شود.


پاسدار امیر ارسلان شهبازی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد علیه استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، گفت: باید از سبک و سیره زندگی حضرت علی (ع) الگوگیری شود تا از محیط و جامعه اسلامی برخودار شویم تا بتوانیم این سبک را در زندگی خویش جاری و ساری کنیم.

کارگران مجاهدان در راه خدا هستند

وی در ادامه افزود: مقام و ارزش پدر بسیار مهم است و باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد و در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار در این رابطه هم سفارش کرده اند و به این به مناسبت این روز میلاد نورانی این قدرانی و تشکر از پدران و قشر کارگران کوچکترین کاری است که انجام می شود زیرا کارگران مجاهدان در راه خدا هستند.

هرمزگان ۷۶ شهید کارگر تقدیم انقلاب کرده است

رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد به نقش اثرگذار کارگران در دوران دفاع مقدس، گفت: این سرزمین دارای ۱۴ هزار شهید کارگری بوده که هرمزگان سرافراز با تقدیم ۷۶شهید کارگر نقش اساسی در این زمینه ایفا کرده است و اکنون نیز کارگران و تولیدگران در ارتقاي بهره‌وری، بهبود فضای کسب وکار و اشتغال نقش اساسی و کلیدی دارند.

شهبازی در پایان با اعلام اینکه اسلام برای کار وکارگر ارزش و جایگاه خاصی قائل است، تصریح‌کرد: ماموریت بسیج کارگران و کارخانجات، جذب، تربیت، آموزش و سازماندهی اقشار بسیجی، نشر فرهنگ اسلامی و دینی در محیط کار و هدایت بسیجیان برای کمک به رشد و توسعه مراکز تولیدی و صنعتی است و قشر کارگران هم یکی از این موارد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار