روشنایی پل‌ها و معابر شهر یاسوج بعد از ماه‌ها خاموش شدن در برنامه ریزی مدیران گم شده تا همچنان شب‌های پایتخت طبیعت ایران تاریک باشد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 16 February 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمدمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه یاسوج شب‌ها در تاریکی اسف‌باری فرو می‌رود ، گفت : شهرداری با کمک شرکت توزیع نیروی برق روشنایی پل‌ها و معابر شهر را تامین کند.
کیامرث حاجی‌زاده خواستار پروژه تقویت روشنایی معابر اصلی شهر یاسوج شد و افزود : در راستای افزایش ایمنی ، کاهش حوادث و افزایش روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان اجرای این پروژه ضروری است.
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت : بر اساس تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان ، کار احداث ، اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر در معابر شهری بر عهده شرکت توزیع نیروی برق بوده اما این وظیفه در پارک‌ها و میادین شهری بر عهده شهرداری است.
ضرغام علیبازی افزود: پل‌های ورودی شهرها در صورتی که روشنایی بلوارهای ورودی توسط شرکت توزیع کار احداث آن‌ها انجام گرفته باشد نیز برعهده شرکت توزیع بوده و هرمکانی که کار احداث روشنایی معابر توسط شهرداری‌ها انجام گرفته باشد، بر عهده شهرداری است.
وی با اشاره به اینکه در پل ورودی شهر یاسوج کار احداث روشنایی توسط شهرداری انجام گرفته که مسئولیت صیانت، اصلاح و بهینه سازی آن نیز باید توسط شهرداری انجام گیرد، یادآور شد: اگر چه در بیشتر مواقع این کار توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام می‌شود.
علیبازی ابراز کرد: روشنایی برون شهرها شامل بلوارها و محورهای ورودی همچون دشتروم و سرآبتاوه بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده اگر چه در اینجا نیز شرکت توزیع نیز کار اصلاح، احداث و بهینه سازی این روشنایی در بلوارها را نیز تاکنون انجام داده است.
وی ادامه داد: روشنایی معابر داخل شهرها بر اساس دستورالعمل‌های وزارت نیرو در راستای کاهش مصرف و مدیریت مصرف با اجرای مانورهای ماهیانه برای تامین برق پایدار مشترکان به صورت یک درمیان خاموش تا شاهد نوسانات، قطعی‌ها و ناپایداری‌ها در تامین برق مشترکان نباشیم.
علیبازی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع نیز شاهد برخی سرقت شبکه‌های برق بوده که این پدیده شوم نیز سبب خاموشی روشنایی معابر می‌شود که برای جلوگیری این روند امسال 400 کیلومتر از شبکه‌های سیمی در 250 روستا و 20 شهر استان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از 152 میلیارد تومان به کابلی تبدیل شده که در سال آینده نیز بیش از یک هزار کیلومتر از این شبکه‌ها نیز کابلی خواهد شد.
برای سرعت بخشی به خدمات رسانی به مشترکان برای ارائه گزارش‌های مردمی واحدهای اتفاقاتی به شماره 121 در 9 ناحیه استان به طور شبانه روزی پاسخگو بوده و از سویی مشترکان می‌توانند گزارشهای خود را از طریق اپلیکشن «برق من» به مسئولان مرتبط با شرکت توزیع اطلاع دهند./ تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار