پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کرمانشاه قرار است بساط سال‌ها دویدن برای گرفتن یک مجوز کسب و کار از هجدهم اسفندماه جاری در کشور جمع شد که در این راستا در استان کرمانشاه با تاکید استاندار ضمن حذف کاغذ بازی اداری، مجوز‌های سرمایه‌گذاری به صورت کاملاً الکترونیکی صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 17 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: از ۱۸ اسفند تمامی دستگاه‌های که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند باید به صورت الکترونیک این کار را انجام دهند و چنانچه متقاضی را به صورت حضوری فراخوانند، جرم محسوب می‌شود.

تعداد مراحل صدور مجوز در ایران ۸.۵ مرحله‌ست که برای خود هفت‌خوانی تلقی می‌شود، مجوز گرفتن و شروع کسب و کار در دیگر کشور‌ها خیلی راحت‌تر از ایران است. کسانی که برای ایجاد یک کارگاه تولیدی یا مجموعه فرهنگی به دنبال مجوز رفته‌اند به‌خوبی می‌دانند که باید کفش آهنین بپوشند.

این موضوع آنقدر مهم بود که در رقابت‌های انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری هم به چشم می‌خورد به طوریکه حجت‌الاسلام رئیسی پس از پیروزی در انتخابات بار‌ها پشت تریبون‌های مختلف از تقویت اشتغال با محوریت تسهیل در کسب‌کار‌ها سخن گفته است.

حال مدتی‌ست که دولت با ایجاد درگاه ملی مجوز‌های کشور به میدان‌داری وزارت اقتصاد عزم جزم کرده برای تسهیل، به گونه‌ای که باید تا هجدهم اسفند سال ۱۴۰۰ بساط سال‌ها دویدن برای گرفتن یک مجوز کسب و کار جمع شود مدیران دستگاه‌های متولی هم باید در این کمترین زمان ممکن بستر را در فضای مجازی و به شکل غیرحضوری برای متقاضیان فراهم کنند.

تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار آنقدر اهمیت دارد که در اسناد بالادستی هم به چشم می‌خورد براساس ماده‌های سه و هفت در قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مراجع صدور‌های مجوز‌های کسب و کار موظف هستند شرایط و فرآیند صدور و یا تمدید مجوز‌های کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

اجرای این قانون مهم همواره مورد تأکید بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه هم بوده، وی از کرمانشاه به عنوان بهشت فرصت‌های توسعه و سرشار و خاستگاه ظرفیت‌های بی‌نظیر یاد می‌کند و رفع موانع سرمایه‌گذاری را اولویت اصلی برای ایجاد اشتغالزایی پایدار در استان می‌داند.

باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص صدور مجوز‌های کسب کار به خبرنگار فارس، گفت: موضوع الکترونیکی شدن فرآیند‌ها و صدور مجوز کسب‌وکار‌های در بستر فضای مجازی و الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بخشی از زیرساخت در این زمینه موجود بوده و نواقص هم رفع شده و الان پنجره واحد استعلام کاملا فعال است و تمامی فرآیند‌ها استعلامات و صدور مجوز‌ها از طریق این سامانه پنجره واحد انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در توضیح دو ویژگی بارز سامانه پنجره واحد استعلامات استان، گفت: برای هر فرآیند استعلام که باید دستگاه اجرایی انجام دهد مدت زمانی تعیین شده که در صورت تأخیر باید پاسخگو باشد.

وی گفت: مرحله کنترل پروژه هم به این نرم‌افزار اضافه کردیم که در آینده نزدیک به صورت یک اپلیکشن روی تلفن همراه تبدیل خواهد شد که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد که به صورت روزانه پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری را رصد کنند.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری را هر هفته یا نهایتا دو هفته یک‌بار برگزار می‌کنیم که در این جلسه عملکرد دستگاه‌ها رصد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار