مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 23 February 2022

ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:شرایط سنی و سابقه بیمه برای مردان و زنان متفاوت است، آقایان با سابقه ۳۰سال باشد سن ۵۰، سابقه ۲۰سال و سن ۶۰ سال و با داشتن ۳۵سال سابقه و بدون شرط سنی بازنشسته می‌شوند و برای خانوم‌ها این شرط سنی ۵سال کمتر از آقایان است.

بیوس تصریح کرد: برای زنان کارگر که مشمول قانون کار میباشند با ۲۰سال سابقه کاری و ۴۲سال سن می‌توانند بازنشست شوند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور به مدت ۲۰سال بطور متوالی مشغول به کار هستند میتوانند بدون شرط سنی بازنشست شود، افزود: خدمات کوتاه مدت و بلند مدتی برای افراد تحت پوششبیمه در نظر گرفته شده، خدمات وتعهدات کوتاه مدت از جمله کمک هزینه ازدواج، استعلاجی پزشکی (خدمات سلامت)، بیمه بیکاری، کمک هزینه کفن و دفن و مجالس ترحیم و خدمات بلند مدت شامل حقوق از کار افتادگی، حقوق بازماندگان و حقوق بازنشستگی است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گفت: شرط دریافت حقوق بازماندگان (دریافت مستمری) در صورت فوت، ۱۰سال قبل از فوت ۱سال سابقه کاری و درصورت ۱سال قبل از فوت ۹۰روز سابقه کاری داشته باشد.

وی در ادامه افزود:در شهرستان‌هایی که مرکز تامین اجتماعی دارند، خدمات درمانی در مراکز دولتی برای افراد ۶۵سال به بالا رایگان میباشد، اما در شهر‌هایی که مرکز درمانی نداریم خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی برای کلیه افراد رایگان میباشد.

بیوس در آخر اشاره کرد: که در شهر کرمانشاه در بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه خدمات درمانی برای ۶۵سال به بالا‌ها در مراکز دولتی رایگان میباشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار